Koude TD5

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
leo

Koude TD5

Bericht door leo »

Afgelopen herfst heb ik een nieuwe radiator geplaatst in mijn '99 Defender TD5...Sindsdien komt het koelwater(en daarmee de kachel! ) niet goed meer op temperatuur...Pas na een kilometer of vijftig begin ik met de huidige buitentemperaturen wat warmte te voelen en komt het wijzertje iets voorbij het blauwe blokje op de temperatuurmeter maar zodra de motor even stationair loopt zakt de temeratuur ook gelijk weer.
De motor is voorzien van de originele roze " long life" antivries...de thermostaat heb ik al vervangen door een nieuwe...De thermostaat in de brandstofkoeler is goed.....Meer oorzaken kan ik niet bedenken.
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt bij een TD5 of zitten er nog "verborgen" by-pass " klepjes o.i.d. die ik over het hoofd zie?
Bart74

Re: Koude TD5

Bericht door Bart74 »

Heb je na een stuk rijden met de kachel aan, wel gecontroleerd of er wel voldoende koelvloeistof in de motor zit? Kan zijn dat er nog ergens luchtbellen in het systeem zitten/zaten.

m.vr.gr.

Bart
Muddy en Bad Series

Bericht door Muddy en Bad Series »

Waar zit de termostaat bij een td5? De temperatuur meter van mijn TD5 vliegt op dit moment alle kanten op!

Is het veel werk om dit ding te vervangen?

grt Tijn
leo

Bericht door leo »

De thermostaat bij een TD5 is die witte plastic bol waar drie slangen op uit komen,achter de radiator....En ,wanneer je de fan laat zitten,een ramp is om te vervangen.... ;-)
Plaats reactie