motorolie
Re: motorolie
Ja, Exxon Valdiss
Want gamma olie komt uit het riool en Exxon Valdiss uit de oceaan
Dat is altijd beter.
O.K. Serieus
Gamma olie is bagger en zit vol van chemisch troep waar een Laro niet veel mee smeren kan.
Geef een cent meer uit, en bespaar uiteindelijk op allerlij klachten.
Geef geld it aan een gerenomeerd merk zoals mobil oid.
Groet,
Jan Ooit it might be two times No Mud
of die ene een klein beetje dan
Want gamma olie komt uit het riool en Exxon Valdiss uit de oceaan
Dat is altijd beter.
O.K. Serieus
Gamma olie is bagger en zit vol van chemisch troep waar een Laro niet veel mee smeren kan.
Geef een cent meer uit, en bespaar uiteindelijk op allerlij klachten.
Geef geld it aan een gerenomeerd merk zoals mobil oid.
Groet,
Jan Ooit it might be two times No Mud
of die ene een klein beetje dan
laat ook maar, denk eens na. wat is het verschil tussen een jeep en een laro, ja ik hoor je denken neem daarom ook een goede olie voor je liefie.
succes
kees
succes
kees
Edward,
Goedkope oliemerken hebben allerlei toevoegingen (om de olie goedkoper te maken) die een stroperige substantie achterlaten op jou motorblok.
Door verhitting droogt dit uit en vormt een zwarte kook die vastgebakken zit aan je blok en de kanaaltjes verstopt.
Door de aangekoekte rotzooi kan het blok zijn warmte niet meer kwijt aan de olie en erger nog door de verstopte kanaaltjes is er geen smering meer.
De rest kun je waarschijnlijk zelf wel verzinnen.
Zoals het spreekwoord al zegt: Goedkoop is Duurkoop!
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari Diesel "Tinkerbell"
Goedkope oliemerken hebben allerlei toevoegingen (om de olie goedkoper te maken) die een stroperige substantie achterlaten op jou motorblok.
Door verhitting droogt dit uit en vormt een zwarte kook die vastgebakken zit aan je blok en de kanaaltjes verstopt.
Door de aangekoekte rotzooi kan het blok zijn warmte niet meer kwijt aan de olie en erger nog door de verstopte kanaaltjes is er geen smering meer.
De rest kun je waarschijnlijk zelf wel verzinnen.
Zoals het spreekwoord al zegt: Goedkoop is Duurkoop!
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari Diesel "Tinkerbell"
naar mijn mening is de goedkope olie van nu nog altijd belter dan de dure olie van toen, dus volgens mij moet het niet zoveel kwaad kunnen en je hoeft ook niet bang te zijn dat de olie eerder verzuurd oid want zolang zit het toch niet in het gemiddelde Laro blok, ik heb er nog een goedkoper alternatief in de olie van de Aldi, werkt prima en zolang mijn blok niet lek dicht is blijft dit er in, ik heb de pakkingen wel liggen want ik heb de illusie (Je ken het gezegde een Landrover die niet lekt is er een zonder olie) mijn blok lek dicht te gaan maken.
Groetjes Jorrit
Groetjes Jorrit
Ik moet het met jorrit eens zijn. Het hangt ook erg van je eigen gebruik af. Bij mij is het niet onmogelijk dat de olie eens per 3 maanden ververst word en de motor elke 2 jaar vervangen wordt.... Dan is die goedkope olie nog niet zo'n slecht idee. Maar heb je een goed gereviceerd blok waar je nog erg lang plezier van wilt hebben en rijdt je een beetje of geen terrein, dan zou ik het advies van Aad K ter harte nemen en duurdere (lees betere) olie gebruiken.
Groet Bowy
ps de aldi is idd het goedkoopst (vlak naast de slaolie)
Groet Bowy
ps de aldi is idd het goedkoopst (vlak naast de slaolie)
Hallo Ron,
20W50 is toch voor benzine motoren? Het wordt met deze olie zo'n trage starter, vooral in de winter.
Groet, Jan F.
20W50 is toch voor benzine motoren? Het wordt met deze olie zo'n trage starter, vooral in de winter.
Groet, Jan F.
Ola Edward!!
Koop gewoon de goedkoopste olie die er is en voeg er wat dure masageolie aan toe.
Vind je auto echt fijn en na verversing smeer ik altijd de oude olie op mijn vriendin en die vind het ook zalig. Dus zorg ik zo voor de recycling en heb ik het gevoel weer wat verdient te hebben. Oh wat is het leven mooi!
Adios Henk
Koop gewoon de goedkoopste olie die er is en voeg er wat dure masageolie aan toe.
Vind je auto echt fijn en na verversing smeer ik altijd de oude olie op mijn vriendin en die vind het ook zalig. Dus zorg ik zo voor de recycling en heb ik het gevoel weer wat verdient te hebben. Oh wat is het leven mooi!
Adios Henk