Kan iemand vertellen wat dat dieselvaatje onder het chassie aan de bijrijderskant van mijn lightweight is? Ik heb even aan dat plastic vaantie gerommeld en nu loopt de diesel op straat
Is het toch rechtse draad? in ieder geval krijg ik het niet meer dicht en blijft het lopen... @!#$ dus.. Ik schakel wel even over naar mijn bijna lege tank.
Ik heb de tankkeuze handel tussenin gezet en het is gelukkig over met stromen... maar ik vrees dat het even niet meer rijden wordt. volgens mij is het de bezinkselkolf ... weet iemand op wat voor manier ik deze weer dicht krijg vanonder zonder dat ik dat plastic dopje afdraai? want welke kant ik het ook voorzichtig opdraai, het bijst stromen of druppelen....
Weer wat verder.. het is de aftap plug dus... Ik zal eens kijken of deze gewoon rechtse draad heeft...... en dan hoop ik dat ie nog te redden is.......
Ja andere tank was gelukkig bijna leeg...... Ik heb ron al gemailt of ie me aan een plug kan helpen. Zo te zien is het een nylon plug, de ribberring was vergaan en omdat ik er met mijn tengels aan zat is ie dus gaan lekken... ach eigenlijk liever zo dan halverwege onderweg.
Maar ja nu sta ik dus stil en kan niet naar Ron om een plug, mede omdat ik dienst heb.
Heb wel geprobeerd de plug los te draaien en aangenomen dat het rechtse draad was.... 50% kans... hij ging wel met horten en stoten.. en toen niet meer.. dat werd dus buigen of basten... nou je raad het al... basten dus.
Nu is ie afgebroken en moet ik het plastic deel er uit pulken.... dat is opzicht denk ik niet zo'n probleem. Weet misschien iemand of ik er anders voor nood iets anders in kan stoppen...? Het zal wel geen gangbare draadsoort zijn
Groet,
Martin, die nu kotsmisselijk en draaierig is van de diesel... goed spulletje...
Te laat... is al afgebroken... of verkeerd om gedraaid, linkse draad of vast gekoekt... dus effe niet rijden. Trouwens ik wil er niet zomaar een rubbertje tussen doen, ik heb zat rubberttjes maar weet niet wat die doen als er diesel bijkomt. ik moet nu het afgebroken stukje kunstof er uit peuteren maar dan wil ik eigenlijk eerst weten wat voor draad er in zit en of het linkse of rechtse is.
Hoera dit is mijn eerste echte probleem met de lightweight......... hoor ik er nu ook bij was wel even stressen hoor die diesel er onder uit te zien lopen. Wilde bijna een sjekkie opsteken maar kwam er op tijd achter dat ik niet rook.
Tja jammer dat ik niet kan rijden... maar het knutselen is wel reuze leuk. Alleen die vieze handen kan ik op mijn werk eigenlijk niet goed gebruiken... Zie me al staan naast en patient met een paar zwarte vette klauwen...haha
En zo zie je maar weer ik verzorg gewoon mijn eigen postings... ik typ de boel wel vol..haha.
tja ik heb even niks te doen... als ik wat minder misselijk ben ga ik wel wat eten... want rammelen doe ik wel.
Ben je gek joh, ik heb er bij gestaan dat er een vulpijp aan gelast werd.
Geen enkle probleem, de vonken vielen in de diesel en ik kan nog steeds mailen
Zojuist de zaak even bekeken en opgemeten.
De buitendiameter is 7.4 mm
Volgens mijn schroefdraadmeter kom ik uit op 18 G 5/16 althans deze komt er het dichtste bij.
Ik zal morgen bij daglicht nog eens weer meten en de tabellen nakijken.
groet
henk kr
NB ik kan dit doen, omdat ik aan het restaureren ben en de zaak nog niet aangesloten en gevuld is.
Tja ik heb nog niet veel ervaring met diesel... behalve dan dat het slecht brand... ik dacht meer aan de dampen.
Zo ik ben eindelijk wat minder stoned. Zal vandaag wel een proberen het resterende deel van die afgebroken kunstof aftapplug er uit te krijgen.
Maar ja ik heb geen vervanging nog
Zoals ik al gemailt had, ik heb helemaal geen verstand van schroefdraad soorten. Deze maten zeggen me dus ook helemaal niks. Ik kon er ook niet veel duidelijks over vinden op het internet.
Sla je er een kurk in, mooie reden om weer een fles te openen. Zonder geintje, volgens mij is dit dezelfde schroefdraad als op het brandstoffilter en die zijn bijeen goede automaterialenzaak te verkrijgen. Anders met kurk naar B&R
Om wat wijzer te worden over schroefdraden zou je eens een kijkje moeten nemen op de volgende site:
(http://www.vdwalle.com/knowledgebase/draad/)
Hier staat heel veel informatie over draadsoorten en equivalenten.
Er staan ook alle namen van de verschillende draadsoorten.
Aad Koene, LR S2a 109" Diesel Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Ja ik ben wat verder gekomen, Henk Kruims heeft de draag voor me opgemeten en vertelde me dat het 18G 5/16 is en heeft me ook verteld dat het bijna overeenkomt met M8. Dus ik ga er voorlopig heel voorzichtig een kort M8 boutje met een rubber ring er in draaien. En als ik dan tzt langs Ron moet want ik wil ook nog wat reserve spullen voor onze frankrijf/spanje vakantie hebben dan neem ik wel een orgineel aftapplugje mee. Ik heb gemerkt dat het plugje onder het dieselfilter bij de motor ook zo vast zit... dus misschien wel 2 plugjes nodig...
Vandaag even de restanten eruit halen met de hete schroevendraaier truuk en dan de M8 passen en het vaatje weer vullen en kijken of alles weer ok is zodat ik weer kan rijden. En dan weer verder met de olie lek zoeken.
kijk je wel uit met "schroefdraad die er op lijkt". maak niet meer kapot dan nodig is, misschien is het beter de auto eerst even te laten staan totdat je de passende onderdelen hebt, anders heb je straks een originele plug die alsnog lekkage geeft omdat je draad kapot is....
janzzen
Even langs gaan bij Lasaulec vestiging,die hebben van die plastic plugjes liggen of anders even bij massey ferguson trekker garage,daar zaten ze soms ook op.tis een spulletje van CAV als ik me niet vergis.