Verzerkering

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart

Verzerkering

Bericht door Bart »

Hoi,

Niet geheel nieuw in de LR wereld, maar wel in die van de Series. Ik heb uit GB een SII gekocht met een SIII opbouw, een 88' diesel uit 1966. Hij is niet door mij opgehaald, en de op de papieren staat dus niet mijn naam. Het ding is bijna RDW klaar, maar nu blijkt dat ik pas vanaf half April bij de RDW terecht kan.....

Kan ik hem op Engels kenteken of chassis verzekeren als mijn naam niet op de papieren staat? Zodat ik tot die tijd alvast kan "landroveren"

Welke verzekerings maatschappij kan men aanbevelen?

Tevens weet iemand een goedkope verzekering wanneer dit mijn enige auto is, en ik meer dan 7500 km plan te rijden?

Alle advies is welkom! Alvast bedankt, groet Bart
SIII 88

Re: Verzerkering

Bericht door SIII 88 »

Bart,

Hare Majesteit de Koninging staat jou als Nederlands Staatsburger en ingezetene niet toe om op 's heerenweegen te rijden met een auto op buitenlands kenteken.
Je zal dus nog even moeten wachten.

Groet,
Marco, mda@wxs.nl
LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
Steven

Bericht door Steven »

Optie 1 kan volgens mij niet want de auto moet een Nederlands kenteken hebben om hem hier te kunnen verzekeren. althans als je er ook mee wilt rijden.
maar neem maar eens kontakt op met wiggers op de landrover.startpagina.nl net boven de link naar het prikbord.

Steven
Bjorn

Bericht door Bjorn »

je mag wel in een auto met buitenlands kenteken rondrijden in het buitenland maar niet in Nederland. Heeft te maken met de BPM. Als dat zou mogen zou je de BPM en houderschapsbelasting kunnen ontduiken door je auto in het buitenland te registreren.
Ook het rijden met groene platen mag volgens mij niet..
110

Bericht door 110 »

Als we nu ook al het gebruik van de wegen af laten hangen van het behagen van onze majesteit !
Maar ja, het mag niet ..... (Ook niet van Eef)
Bart

Bericht door Bart »

mmm, dus het mag niet van Bea, Eef en de BPMensen?

Iemand nog een goede optie voor een verzekerings maatschapij, voor als ik EINDELIJK mag rijden?
Gerben

Bericht door Gerben »

Hee Bart,

Probeer Wiggersgroep in Baarn, heb daar mijn Landrover 109 SIII ook verzekerd, niet duur, max 12.000 km/j. Je moet wel lid zijn van een merkenclub, zo staat in de polisvoorwaarden.
Weet niet precies hoeveel het kost per jaar, maar ik geloof iets van 150 euro per jaar.

Succes
Gerben
henk kruims

Bericht door henk kruims »

Bart,

Als je niet tot half april wilt wachten en sneller een kentekenw wilt hebben, probeer het eens bij een ander keuringsstation.
Ik zie hier in Groningen, lui uit het westen komen omdat wachttijd korter is.
Als het kan, desnoods even een autoambulance lenen /huren en klaar is bart
groet en succes.
henk kr
Plaats reactie