Verbruik Disco

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Keesje

Verbruik Disco

Bericht door Keesje »

Ik heb een Disco uit 90 met een V8 Lpg, rijdt op beide hartsikke goed.
verbuik is 1 op 4, op gas, benzine weet ik nog niet.
schrok ik toch nog wel een beetje van.
Ik weet niet wat voor carburateurs ik heb maar het zijn er twee met op staande " huizen / kelken " met een zwarte dop erop.
Zijn dit SU of Webers. Luchtfilters zijn nieuw.
Kan ik het verbruik wat beter krijgen. ik rij zeker niet snel en schakel al bij 3000 toeren. ik heb twee kleine tank waar max. 25 liter per stuk in gaat dus moet zon beetje om de 200 km tanken.
Kun je de tankinhoud nog beinvloden of is dat gevaarlijk.

Lig effuh in de lappenmand, er zat wat vocht achter mijn longen, en de astma was weer helemaal als vanouds, en ik was zo blij dat ik achter al de schijven en remtangen volledig had gereviseerd.
Binnenkort weer maaar weer verder met voor en eventueel de vering.
fred101

Re: Verbruik Disco

Bericht door fred101 »

Ik doe nu met deze koude 1:6 met mijn Defender V8 4.0 liter op benzine. Ik heb een automaat en die schakelt meestal bij 2500 toeren en rijdt rond de 2000-2300 rpm. 120km/u is ongeveer 2300 rpm, 90 is 1900 rpm..
Toen het warm was deed hij 1 op 7. Dit op benzine. Mijn 101 met 3,5L carbs blok doet ongeveer 1 op 3 op gas is mijn schatting (dagteller/kmteller doet het niet zo goed, snelheidsmeter wel), maar die is natuurlijk veel gestroomlijnder en lichter dan jouw disco. :-). 1:4 lijkt me redelijk. Je kan er zo extra tanks bij hangen of grotere. Overvullen is geen goed idee.

Fred
Mario

Bericht door Mario »

Verbruik op gas is altijd een raadsel. Ik heb verschillende V8's gehad en het LPG verbruik zat zo'n beetje tussen 1: 4,5 en 1: 7. Hoe ik ook met de afstelling bezig was. Dit met verschillende motoren/carbs en versnellingsbakken. Met een Disco met 5-bak moet 1:5 gemiddeld te halen zijn. Doe je veel stadswerk? Aanhangers? Veel met koude motor? Laat je'm bij slecht weer effe 10 minuten warmdraaien? Allemaal factoren die het verbruik behoorlijk opschroeven. Een keer afstellen door een gasboer?

Tanks kun je meer laten bevatten, maar zoals Fred al zei: niet echt verstandig.

Mario

p.s. voor de geinterresseerden: 1:7 was met een RRC met SD1 motor, Mallory-ontsteking, Edelbrock spruitstuk en kleine Holley carb en 5-bak bij snelweggebruik (constant 120 km/h). Hiermee was 1:3 ook haalbaar bij zo'n 165 km/h.
Jimmy

Bericht door Jimmy »

niet slecht dat verbruik mijn RRC doet 1 op 2. en moet om de 150 km tanken.

1 op 4 is normaal voor een 3.9 op lpg
paul

Bericht door paul »

Mijn RRC uit 71 met Edelbrock carb en oude 4 bak gebruikt ongeveer 1 op 2,5 in de stad en 1 op 4,5 rustig op de buitenweg. Wel vreemd dat het verbruik nauwelijks stijgt als je 170 rijdt op de snelweg. (harder heb ik nog niet gedurfd).
Plaats reactie