Mijn kennis en inzicht wordt steeds minder m.b.t. tot elactra (de schema's zijn voor mij niet leesbaar. Wie helpt mij met de volgende twee vragen?
* Zowel de watermeter als de benziemeter werken beiden niet, is hier een verband tussen? (de stabilisator is er vervangen)
* De ventilator van de heater werkt ook niet is er een verband me de watermeter en de benzinemeter?
Serie 2a, 109 stawag, benzine
electra
Re: electra
Hoi, zou best de zekering kunnen zijn, heb dat ook wel eens bijn mijn auto, serie 3.
Maakt zekering geen goed kontakt. Maak het dan even schoon met kontaktspray en ze doen het weer. Groet en de beste wensen. Polly.
Maakt zekering geen goed kontakt. Maak het dan even schoon met kontaktspray en ze doen het weer. Groet en de beste wensen. Polly.
Een series 2a heeft maar twee zekeringen. Bedoel je de kachel fan. Zal als ik tijd heb eens voor je in de schema's duiken, ga nu eerst de garage in.
fred101
fred101
Je moet eens meten of je 12V (of 14,3 ofzo als hij loopt) op de ingang van je stabilisator hebt. Dan moet je 10V op de uitgang meten. Dier 10V gaat naar de meter. Voor elke een. Er moet van elke meter een draad naar een sensor gaan. Een op je tank en een op je blok (boven op de kop ergens). Die sensor is een weerstand die veranderd als de temperatuur veranderd. De weerstand zit aan een kant aan de aarde en de andere gaat naar je meter. Je kunt meten of ze goed zijn. De Ohm meter op het blok en op de sensor. Meet je oneindig dan is hij overleden.
De kachel staat in de schema's die ik heb niet getekend. Maar meet eens of er spanning op de motor en de schakelaar staat. Kijk ook je zekeringen na.
Fred101
De kachel staat in de schema's die ik heb niet getekend. Maar meet eens of er spanning op de motor en de schakelaar staat. Kijk ook je zekeringen na.
Fred101