Voor ik de boel open maak wil ik weten of het volgende bekent voor komt en hoe aan te pakken.
Mijn kachel ventilator draait niet. Als ik de handel helemaal naar beneden beweeg vliegt er ook een zekering eruit. Ik heb een paar weken terug het zelfde gehad. nieuwe zekering erin en hij draaide weer. De auto heeft 2 weken stil gestaan en weer hetzelfde alleen deze keer blijven zekeringen eruit vliegen.
Bijkomend verschijnsel is dat als ik rem het mistlicht lampje in de dash gaat banden. Als ik links richting aangeef gaat het mistlicht lampje ook branden en knippert hij snel (knipperlichten ook). Als ik tijdens het links richting geef rem dan stopt ie met snel knipperen en licht het mistlicht lampje continu op.
Bij rechts af richting geven werkt alles.
Ik ben geneigd de storing te zoeken in de handel/schakelaar aan de dashboard.
Is die makkelijk uit te bouwen?
Kan het ook kortsluiting in de motor of motor weerstand zijn. Zover ik weet heeft de motor maar één snelheid gehad. Het handeltje moest helemaal naar beneden om de ventilator te laten draaien
Bij mij 90 had ik 2 standen dat de ventilator draaide.
Wat ik nog moet doen is de motor loskoppelen en kijken of de zekeringen er nog uit vliegen als ik de handel naar beneden beweeg.
Wie herkent dit probleem
Ian die iedereen een gelukkig en warm 2006 wenst
1986 110D N/A HCPU camper
Ventilator en kortsluiting
Re: Ventilator en kortsluiting
ik zou eens gaan zoeken of er geen massa probleem is.
Als je iets aan zet en iets anders gaat spontaan meedoen is er 99,9% kans op massaproblemen.
Die ventilator, hoeveel Amp zekering zit daar voor in ??
Als je iets aan zet en iets anders gaat spontaan meedoen is er 99,9% kans op massaproblemen.
Die ventilator, hoeveel Amp zekering zit daar voor in ??
Hoi
Klinkt als een massaprobleem bij je achterlichten, Zit er wel de juiste zekering in je fan? fans zijn vrij zwaar, meenstal moet er een 30A zekering in.
groet Frank
Klinkt als een massaprobleem bij je achterlichten, Zit er wel de juiste zekering in je fan? fans zijn vrij zwaar, meenstal moet er een 30A zekering in.
groet Frank
Er zat een zekering van 10 amp in. Dit heb ik vervangen met één van 15 amp.
Ik ben zelf geneigd te denken dat het aan de handel schakel mechanisme ligt.
De eerste keer dat de ventilator weigerde had ik idd een gesprongen zekering. Ik moest wel friemelen met de handel om de de boel te laten draaien. 2 weken later weigerde de ventilator weer. Toen heb ik zowat heel de rit Zutphen-Dordrecht met de handel gefriemeld om de boel aan degang te krijgen.
Ik had geen zekeringen dus die kon ik niet vervangen (1e kerstdag). Tijdens het friemelen ontstonden pas de rare bij verschijnselen van mee knipperende lampies enz.
Is het veel werk om de handel te vervangen (als dat het is!!). Moet heel de dashboard los/eruit?
Ik zowel een Haynes als een (niet compleet) NL workshopmanual maar daar wordt ik niet veel wijzer van mbt loshalen van de handel..
Ian
Ik ben zelf geneigd te denken dat het aan de handel schakel mechanisme ligt.
De eerste keer dat de ventilator weigerde had ik idd een gesprongen zekering. Ik moest wel friemelen met de handel om de de boel te laten draaien. 2 weken later weigerde de ventilator weer. Toen heb ik zowat heel de rit Zutphen-Dordrecht met de handel gefriemeld om de boel aan degang te krijgen.
Ik had geen zekeringen dus die kon ik niet vervangen (1e kerstdag). Tijdens het friemelen ontstonden pas de rare bij verschijnselen van mee knipperende lampies enz.
Is het veel werk om de handel te vervangen (als dat het is!!). Moet heel de dashboard los/eruit?
Ik zowel een Haynes als een (niet compleet) NL workshopmanual maar daar wordt ik niet veel wijzer van mbt loshalen van de handel..
Ian
kan me niet voorstellen dat een schakelaar die kapot is zorgt dat er dingen aan en uit gaan die helemaal niet op elkaar horen te reageren.
Massapunt van de fan is denk ik niet goed. De massa kan dan via andere gebruikers gaan lopen met hele rare effecten. Als er dan een andere gebruiker van zo'n punt tegelijk aan gaat krijg je een spanningsdeler (plus op plus) en doen ze beide niets, Of de fan het soms wel doet en soms niet, ligt aan het massapad of aan de massa die bv door pekelwater even geleidt. Zit er teveel weerstand dan klapt een zekering ook.
Fred101
Massapunt van de fan is denk ik niet goed. De massa kan dan via andere gebruikers gaan lopen met hele rare effecten. Als er dan een andere gebruiker van zo'n punt tegelijk aan gaat krijg je een spanningsdeler (plus op plus) en doen ze beide niets, Of de fan het soms wel doet en soms niet, ligt aan het massapad of aan de massa die bv door pekelwater even geleidt. Zit er teveel weerstand dan klapt een zekering ook.
Fred101