Vervangen kleprubbers.
Vervangen kleprubbers.
Hoi allemaal.
Zoals bij vele verbruikt ook mijn landrover olie. Nu wil ik de klepsteelrubbers vervangen. Na 21 jaar van veroudering zullen ze er wel aan toe zijn.
Ik weet alleen niet hoe dit makkelijk gedaan kan worden.
Volgens mij moet eerst de as met tuimelaars verwijderd worden. Dan de veren van de kleppen verwijderen, klepsteelrubbers vervangen. Dan alles weer monteren en de klepspeling opnieuw afstellen.
Of het werkje op deze manier gedaan moet worden weet ik niet. Zoniet, welke werkzaamheden moet men dan verrichten.
Ik denk dat ik ook problemen zal krijgen met de klepveren. (Demonteren en monteren ervan.)
Wie weet hoe dit werkje makkelijk gedaan kan worden en welk geredschap men nodig heeft.
Groeten,
Dave Frencken
Zoals bij vele verbruikt ook mijn landrover olie. Nu wil ik de klepsteelrubbers vervangen. Na 21 jaar van veroudering zullen ze er wel aan toe zijn.
Ik weet alleen niet hoe dit makkelijk gedaan kan worden.
Volgens mij moet eerst de as met tuimelaars verwijderd worden. Dan de veren van de kleppen verwijderen, klepsteelrubbers vervangen. Dan alles weer monteren en de klepspeling opnieuw afstellen.
Of het werkje op deze manier gedaan moet worden weet ik niet. Zoniet, welke werkzaamheden moet men dan verrichten.
Ik denk dat ik ook problemen zal krijgen met de klepveren. (Demonteren en monteren ervan.)
Wie weet hoe dit werkje makkelijk gedaan kan worden en welk geredschap men nodig heeft.
Groeten,
Dave Frencken
Re: Vervangen kleprubbers.
Waarschuwing!!! Alleen de klepveren losmaken van de cilinder die in top staat, anders valt er een klep naar beneden en kan je de kop eraf halen!!!
Groet, Jan F.
Groet, Jan F.
is zowiezo geen verkeerd idee, werkt een stuk makkelijker
janzzen
janzzen
Een oude truc is om bij een benzinemotor perslucht op de cylinder te zetten waar aan gewerkt wordt. dit kan door een oude bougie van z'n porcelein en electrode te ontdoen, en er een snelkoppeling/slangpilaar op te monteren, zo vallen de kleppen niet naar binnen, en kan er geen vuil in vallen.
Bij een diesel kun je zoiets dergelijks maken met bv een oude verstuiver.
Dennis B
Bij een diesel kun je zoiets dergelijks maken met bv een oude verstuiver.
Dennis B
Ik heb een 2,25 liter diesel uit 1981.
Het is een goede opmerking om alleen de klepveren los te halen van de cilinder waarbij de zuiger bovenaan staat.
Maar hoe krijg ik de veren van de klep af en vooral weer erop. De veren zijn namelijk best sterk.
Groeten,
Dave Frencken
Het is een goede opmerking om alleen de klepveren los te halen van de cilinder waarbij de zuiger bovenaan staat.
Maar hoe krijg ik de veren van de klep af en vooral weer erop. De veren zijn namelijk best sterk.
Groeten,
Dave Frencken
Is niet nodig. Met zuiger in top is afstand zuigertop-klepschotel gering.
Groet, Jan F.
Groet, Jan F.
Stuk metaalstrip op plaats van tuimelaaras en dan met hefboom en busje met groef (kun je bij de klepspieen komen) de veerschotel naar beneden drukken.
Groet, Jan F.
Groet, Jan F.
Waarvandaan dan als alles verder dicht blijft?
Groet, Jan F.
Groet, Jan F.
Voor een 2,25l D heb ik nog een zelfgemaakte perslucht adapter liggen in Pernis.Deze mag je wel gebruiken als je wilt.
Pa-ul bedankt voor je aanbod, maar in de tijd dat ik bezig ben om de adapter op te halen, kan ik mischien er zelf een maken. Ik woon namelijk in Blerick (Limburg).
Heb je toch misschien een foto.
Groeten,
Dave Frencken.
Heb je toch misschien een foto.
Groeten,
Dave Frencken.
Een foto van de adapter lijkt me wel leuk. Deze kan ik dan misschien zelf namaken. Dat lijkt me met een foto van jouw een beetje moeilijker.
Groeten,
Dave Frencken
Groeten,
Dave Frencken