Mij Defender TD hapert

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jorre

Mij Defender TD hapert

Bericht door Jorre »

De motor hapert va mij Defender Turbo Diesel uit 1987. Wanneer de motor warm is gereden, hapert de motor soms. Wanneer ik dan gas geeft trekt hij weer.
Kan je mij helpen hoe ik de oorzaak kan vinden? Wat moet is doen?

Groeten,
Jörre
wilberthje

Re: Mij Defender TD hapert

Bericht door wilberthje »

Hoi Jorre,

Wat bedoel je precies met haperen?
Heeft de motor echt de neiging om af te slaan, of komt hij alleen heel langzaam weer op z'n normale vermogen, of blijft hij wel lopen maar begint de hele wagen een beetje te "bokken"
denk toch dat je wat preciezer moet zijn over het probleem als je een passend antwoord wilt.

Groet Wilberth
die in ieder geval niet goed begrijpt wat de vraag precies is.
fred101

Bericht door fred101 »

Klinkt mij als brandstof tekort door bv verstopping/vervuiling maar ik weet niet veel van diesel. Als hij niet hoeft te werken krijgt ie te weinig, geef je gas dan wordt er extra gepompt en verrijkt het mengsel. Je geeft namelijk altijd sneller gas dan het toerental stijgt. De verstopping spoelt misschien even weg of vult zich zelf weer aan tot het weer ergens ophoopt.

Water in tank, luchtlekje in leiding, vuil filter ?

Fred101
Jorre

Bericht door Jorre »

Het lijk op lucht in de diesel, dit is het zelfde gevoel als toen ik mijn tank leeg reed. Het is geen bokken, je moet goed opletten, soms zijn het hele korte en nauwelijks voelbare haperingen en soms duidelijke, een duidelijke hapering is dan een halve seconde, je voelt de power weg vallen en weer terug komen. Soms één hapering en dan minuten niks en soms meerdere achter elkaar.
Plaats reactie