Maar helaas, ook de meningen zijn daarover sterk verdeeld als zou de 3,9 een opgeboorde 3,5 zijn en daardoor sneller aan de kook gaan/water verliezen. Een 4,0 heeft echter weer een sterkere krukas......(ik meen me te herinneren dat er iemand is die zegt dat wanneer je meer gaat vragen je meer te weten komt maar dat het resultaat is dat je nog meer gaat vragen = bottom line: het wordt steeds moeilijker kiezen

Maar goed de basis van alles is natuurlijk de V8 van Buick. Even vooropgesteld dat ik hiervoor ga kiezen, wat is dan wijsheid? Ik heb al mooie motorblokken gevonden van bijvoorbeeld een Rover Vitesse, de SD1, van de Buick 300V8 (4,9 liter nice!!). Ik weet, ik ga dan gelijk weer extreem maar zo;n 4,9 liter of 5,6 liter blokje is natuurlijk wel erg lekker. Voor zover ik het kan zien zijn deze blokken bijna gelijk en zullen de uitlaatspruitstukken overgezet moeten worden. Maar hoeveel vermogen en koppel kan de LT95 aan??? Ik geloof dat deze LT95 het kritische punt is dus moet ik ook niet vergeten. Zelfs bij de vervanging van een 3,5 door een 3,9 moet ik hierbij natuurlijk rekening houden.
Groetjes, JC