huif laadbak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
hanzel

huif laadbak

Bericht door hanzel »

ola!

ik dacht dat ik dus mijn frame voor mijn laadbak van 110 hi-cap compleet had nu ben ik er dus achter (m.d.a. paniek) dat ik een onderdeel mis. het is een profile dat in de huif aan voorkant van de bak direckt achter de cabine in of aan de rand wordt bevestigd. kan iedereen het nog volgen?
heeft iemand een plaatje van dit geval zodat ik er een kan maken of heeft iemand een idee wat zo iets kost en waar te kopen.
chau!
hanzel.
Hermen Vlothuizen

Re: huif laadbak

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Exmoor verkoopt volledige frames, dus met een beetje geluk kunnen ze je aan zo'n onderdeel helpen. Er staan trouwens ook een heleboel plaatjes op de site.

Zie: [www.exmoortrim.co.uk]

Hermen
herman

Bericht door herman »

ik weet niet wie die huif geleverd heeft maar informeer daar eens.
Die kunnen vaak ook wel (deel) frames leveren.
paniek

Bericht door paniek »

Hanzel, het betreft een aluminium L profiel. 1385x31x31 mm. Materiaaldikte 1,5 mm. Hoeken afgerond.

Op de ene zijde 4 inkepingen: 21 mm diep, 11 mm breed. De hoeken zijn afgerond. Deze inkepingen bevinden zich tussen 267-278 mm en 547-558 mm van de ene kant en op 267-278 mm en 547-558 mm van de andere. (Ja het is symmetrisch).

Op de andere zijde bevinden zich 4 gaten van 10 mm. Middelpunt op 12 mm van de buitenkant. Deze gaten bevinden zich boven jouw "achtjesgaten", dus op 84 mm en 489 mm (wederom aan beide zijden, natuurlijk).

Met een vijl en een boor is dit gemakkelijk zelf te maken uit standaard L profiel.

Daarnaast heb je vier vastzetpieletjes nodig. Zo'n pieleke trekt zichzelf met een kwart slag vast. Ze lijken een klein beetje op een bout met platte kop. Kop: 14 mm doorsnede met gleuf, pen-deel 15 mm x 8 mm, maar dan met een toefje en een piefje. Mocht je ze niet hebben of mij niet snappen: het kan ook met vier M8 bouten en moeren. Je moet dan alleen wat meer draaien. Je moet dan wel je achtjes er uit tikken.

Ik vermoed dat je met wat inventiviteit en vakmanschap voor minder dan 10 Euro bij de Gamma oid koper bent.

Succes
PaNiek
Plaats reactie