demontage diff

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Nick

demontage diff

Bericht door Nick »

Hoi,
is er een truk om een diff (voor) te demonteren bij een 110? Moeten de keer-ringen eruit worden gehaald incl. de koppeling voor de as?

dank voor jullie reactie
Nick
Rumble

Re: demontage diff

Bericht door Rumble »

het diff kan er alleen als een geheel uit.
behalve de aandrijfas moeten ook de steekassen eruit getrokken worden.
demonteer de naven en de asstomp aan beide zijde.
dan haal je de steekassen er samen met de homokeneet er uit.

Anton
Rumble

Bericht door Rumble »

vergeet niet de olie af te tappen.
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Of bout de complete swivel los met naaf en alles erop en eraan (behalve remklauw natuurlijk) dan kun je deze in zijn geheel eruit trekken met steekas (wel spoortstang even losmaken) is minder werk.

<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Rumble

Bericht door Rumble »

Heb ik expres niet verteld,om het niet te gecompliceerd te maken.
En het is waarschijnlijk nog meer werk ook! Dan moeten ook je stuurkogels los. moet je het hele zwikkie (zwaar ) compleet terug trekken, en krijg het maar is voor elkaar om met terug plaatsen de steekas goed in het diff gestoken.
Maar een ieder is natuurlijk vrij om een alternatief te nemen.

Trouwens: Welkom terug Bowy!!!!!!!

Anton
fred101

Bericht door fred101 »

kan ik daaruit opmaken dat er niets met je bak en koppeling is ?

Fred101
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

persoonlijk vindt ik Bowy zijn manier ook veel sneller, een stuurkogel is zo los, de steekas hoeft er maar een paar cm (6?) uit, remslangen kan je ook laten zitten.

gr Jan
fred101

Bericht door fred101 »

Goeie tip bowy, ik wil bij de 88 nog de diffs vervangen door RR diffs maar had even geen zin de voornaven weer uit elkaar te halen en af te stellen enz. Achter is toch alleen driving member los, nieuwe pakking er tussen en weer vast ?. Zit er een pakking tussen swivel en as ?

Fred101
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

ja die zit er.
Maar ik raad aan om of niets te vervangen (als ie nog goed is) of vloeibare te gebruiken, anders moet je als nog alles uit elkaar halen, of de nieuwe pakking door knippen.
fred101

Bericht door fred101 »

het duurde even maar ik snap hem, stom stom, niet aan gedacht.

Fred101
Rumble

Bericht door Rumble »

tja, dan moet je het zeker op die manier doen.

Anton
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Jep Fred, achter is het alleen steekasjes met meenemer lostrekken.

Ja jongens als je teveel diffs hebt gesloopt word je steeds sneller met wisseltruukjes Voor kan in dik uur met hard werken, als je dat nog niet kunt moet je meer oefenen (heb nog wel een setje banden liggen voor degenen die onvoldoende oefenmateriaal hebben liggen )

<b>Cheers Bowy</b>

<A HREF="[www.seriousIIa.tk] src="[members.lycos.nl];
</A>
Nick

Bericht door Nick »

sorry - een beetje een late reactie. Neen - ik heb niks echts verkeerds aan mijn bak gevonden - de koppelingsplaat is welliswaar versleten en ik had een verlengstuk op mijn pushrod van mijn slavecylinder (een dopsleutel 8mm).

Het vreemde is dat het raare geluid weg is waneer je de voorste drijfas loskoppelt - dus vandaar mijn vermoeden dat er iets is aan de diffs of de steekassen.

ben Woensdag weer een dag bezig en hou je op de hoogte!
Nick
Plaats reactie