Td5 olipompboutje
Td5 olipompboutje
Ha,
enige dagen gelden stond er een bericht over de kwalitiet van het olipompboutje bij een Td5. Ik heb met de dealer contact gehad waar mijn Defender 110 Td5 uit 2000 vandaan komt. Zij konden mij telefonisch melden dat het enkel om de Td5 motor gaat die in een discovery ligt/hangt. Heb nog om een schriftelijke reactie gevraagd maar nog niet ontvangen, zodra ik deze heb zal ik met jullie delen.
Wellicht neemt het wat ongerustheid weg (bij mij wel in ieder geval).
Wou het even delen met jullie, de passie van Land Rover.
Met groet,
Jeroenm
110 HT Td5
enige dagen gelden stond er een bericht over de kwalitiet van het olipompboutje bij een Td5. Ik heb met de dealer contact gehad waar mijn Defender 110 Td5 uit 2000 vandaan komt. Zij konden mij telefonisch melden dat het enkel om de Td5 motor gaat die in een discovery ligt/hangt. Heb nog om een schriftelijke reactie gevraagd maar nog niet ontvangen, zodra ik deze heb zal ik met jullie delen.
Wellicht neemt het wat ongerustheid weg (bij mij wel in ieder geval).
Wou het even delen met jullie, de passie van Land Rover.
Met groet,
Jeroenm
110 HT Td5
Re: Td5 olipompboutje
ik raad je aan met je chassis nr in de hand LR Ned te bellen. Zij kunnen je vertellen of je in de 'gevaren-zone' valt.
De mijne is 'gratis' gecontroleerd en aangepast bij een dealer.
gr
De mijne is 'gratis' gecontroleerd en aangepast bij een dealer.
gr
Als dat waar is hoe kan het dan dat bij Frank Geerts een schroefje los zat? Die rijdt alleen maar echte Land Rovers.
PaNiek
PaNiek
Heb ik gedaan via het nummer van de website (0800 - 0221212). Volgens het jongmens was het een "te technische vraag". Hij verwees mij naar de dealer waarvan hij bereidwillig het bekende telefoonnummer voor me opzocht.
Gert-Jan wist er van en zoekt voor me uit of de auto hierop al gecontroleerd is. Het schijnt inderdaad een bepaalde range te zijn.
PaNiek
Gert-Jan wist er van en zoekt voor me uit of de auto hierop al gecontroleerd is. Het schijnt inderdaad een bepaalde range te zijn.
PaNiek
Klopt allemaal, een bepaalde range en de dealer (Knook Breda) kon me mededelen dat dit niet het geval was voor de Defender serie.
Nogmaals, ik kan geen garantie geven, maar omdat het leeft wilde ik de info hierover delen.
Jeroenm
Nogmaals, ik kan geen garantie geven, maar omdat het leeft wilde ik de info hierover delen.
Jeroenm
Inmiddels heb ik feedback gehad van de dealer. Volgens Gert-Jan is het inderdaad alleen bij een bepaalde range Discovery modellen.
Plus de Defender van Frank Geerts, dus.
Paniek
Bovendien is mijn Defender (2002) een jaar te jong voor dit probleem.
Plus de Defender van Frank Geerts, dus.
Paniek
Bovendien is mijn Defender (2002) een jaar te jong voor dit probleem.
ach.... ik ken wel meer mensen die een schroefje los hebben zitten. dus geen paniek, pa niek, in sommige gevallen schijnt het vanzelf weer over te gaan

janzzen

janzzen
Is deze reeks misschien bekend, dan kun je A weten of je binnen deze reeks valt zodat je B dan kontakt kan opnemen met de dealer voor het wel/niet behanbeld zijn voor deze kwaal.
groet Pieter
groet Pieter
Klopt niet. Als diverse berichten, o.a. uit GB, leest gaat het ook over de defender.
Weet zeker dat er ook hier Defenders zijn geweest met dit probleem.
Doe maar een rondje bij de dealers. Kan er zo een paar gevallen noemen.
Frank Geerts
Weet zeker dat er ook hier Defenders zijn geweest met dit probleem.
Doe maar een rondje bij de dealers. Kan er zo een paar gevallen noemen.
Frank Geerts
Toevallig heb ik hier vorige week voor rondgebeld
ALLE Defenders TD5 in de bouwjaren t/m 2002 lopen risico.
lees wel, KANS dat de fout voorkomt is aanwezig.
Ik ga de mijne zaterdag controleren, heb brug gehuurd bij Get Visual in Amersfoort.
Sommige dealers ontkennen het probleem, sommige zeggen dat t alleen bij Disco's voorkomt, anderen erkennen het probleem.
ALLEN laten je zelf de oplossing betalen, nl ongeveer 3 uur werk, olie en pakking.
Totaal van de zotte vind ik ook omdat er geen waarschuwing van LandRover nl is uitgegaan dat dit probleem kan spelen.
Maar ja. What else is new
ALLE Defenders TD5 in de bouwjaren t/m 2002 lopen risico.
lees wel, KANS dat de fout voorkomt is aanwezig.
Ik ga de mijne zaterdag controleren, heb brug gehuurd bij Get Visual in Amersfoort.
Sommige dealers ontkennen het probleem, sommige zeggen dat t alleen bij Disco's voorkomt, anderen erkennen het probleem.
ALLEN laten je zelf de oplossing betalen, nl ongeveer 3 uur werk, olie en pakking.
Totaal van de zotte vind ik ook omdat er geen waarschuwing van LandRover nl is uitgegaan dat dit probleem kan spelen.
Maar ja. What else is new
Inderdaad, een niet te verwaarlozen risico. Ben blij dat ik het gechecked heb.
Mijn auto is oktober 2001 en type 2002! ( Ander dashboard, acherdeur etc)
Frank Geerts
Eh... Roger, je woordkeuze ALLEN is niet correct. Zowel LR Centre Zwolle als de Reefhorst hebben mij een tegemoetkoming in de kosten toegezegd.
Dwz Zwolle wilde de hele check vergoeden (na aanvraag bij LR Ned met chassis nr. etc) De Reefhorst vergoedt (claimed) de standaard tijd die LR Ned toekent voor dit probleem en extra tijd (was bij mij ong 45min) brengen ze in rekening.
Overigens vooraf duidelijk afgestemd zodat het geen verrassing voor me was!
LR Ned heeft duidelijk te kennen gegeven het aan de dealers over te laten of het onder de coulance regeling valt!
Blijkbaar verschillen de coulances per dealer.
gr
Toro
Dwz Zwolle wilde de hele check vergoeden (na aanvraag bij LR Ned met chassis nr. etc) De Reefhorst vergoedt (claimed) de standaard tijd die LR Ned toekent voor dit probleem en extra tijd (was bij mij ong 45min) brengen ze in rekening.
Overigens vooraf duidelijk afgestemd zodat het geen verrassing voor me was!
LR Ned heeft duidelijk te kennen gegeven het aan de dealers over te laten of het onder de coulance regeling valt!
Blijkbaar verschillen de coulances per dealer.
gr
Toro
Aanvulling op m'n bericht..... in de vergoeding zat ook de nieuwe pakking en loctite.
Weet uiteraard niet wat ze doen als je bout en de rest mogelijk al beschadigd is....
Weet uiteraard niet wat ze doen als je bout en de rest mogelijk al beschadigd is....
Okidiki Toro.
Heb inderdaad niet alle dealers gebeld, slechts 3.
Kreeg 3 verschillende antwoorden muv de kostenplaats nl bij mij.
Heb inderdaad niet alle dealers gebeld, slechts 3.
Kreeg 3 verschillende antwoorden muv de kostenplaats nl bij mij.