net de versnellingsback uit mijn 110 Diesel gehaald - wat een werk zeg. Nee - niet met sleutels en schroevendraaier maar met haakse slijper en boor aan het werk om uitlaat en dergelijke te kunnen demonteren.
Wel grappig - zat de slave cylinder te ontkoppelen en naar het ding te kijken - zat toch een dopsleutel 8mm op de kop van de push-rod slave cylinder. Neem aan om de koppeling via de bearing clutch release te verbeteren...ben benieuwd wat er nog te voorschijn zal komen!
nou - kan me niet voorstellen, dat dit voor het knarsende geluid heeft gezorgd tijdens het rijden.
Morgen ontvetten en schoonmaken die handel en dan de bak maar eens van binnen bekijken...
cheers
Nick
whats next?
Re: whats next?
Als er zo'n plaatstalen koppelingsvork inzit heb je kans dat hij in het midden van deze vork verbogen of zelfs al gescheurd is.
Dat zou kunnen verklaren waarom de dop om de stang zit.
Nu je er toch bij kan kun je deze vork beter vervangen door een gegoten vork van een series3 bak. Deze gaan niet stuk en passen ook.
Dit zal niet de oorzaak van het knarsen zijn (dat zal de uitgaande as zijn denk ik) maar je kan er problemen in de toekomst mee voorkomen.
Dennis B.
Dat zou kunnen verklaren waarom de dop om de stang zit.
Nu je er toch bij kan kun je deze vork beter vervangen door een gegoten vork van een series3 bak. Deze gaan niet stuk en passen ook.
Dit zal niet de oorzaak van het knarsen zijn (dat zal de uitgaande as zijn denk ik) maar je kan er problemen in de toekomst mee voorkomen.
Dennis B.