Nou ja, rotzooi........ stuurbekr.pomp, waterpomp, krukaspoulie/demper, evt dynamo, dat soort rotzooi....
Ik heb gewoon een ander blok nodig omdat mijn krukas naar de eeuwige jachtvelden is gedraaid. Het vervangen van de krukas lijkt me meer tijdrovender dan een ander blok erin takelen, zodoende.
het is me weer duidelijk. Een normale vraag leidt hier niet tot een normaal antwoord. Het lijkt er sterk op dat hier weer dezelfde incestueuze praktijken als destijds bij de LRCH de kop opsteken.
Ik denk dat je wel een belletje kunt wagen bij AutoRega, of Vis in Scheveningen?
Enne, het "ons-kent-ons" gehalte lijkt inderdaad wel een beetje hoog... Voor nieuwelingen zoals ik af en toe lastig, maar in het algemeen krijg ik prima antwoorden op mijn vragen!
Als men adviseerd een complete wagen te kopen dan is dat omdt dat gewoon de goedkoopste manier is om aan een gebruikte 300tdi te komen (en je kan hem vaak ook nog ff proberen). Verkoop je de "verpakking" in z'n geheel voor een habbekrats en weer iemand blij gemaakt. Lijkt me eerlijk advies.
Overigens, wat is er zo kapotgedraait een je krukas?
Geloof dat REGA wel standaard ruilblokken op voorraad heeft (zijn vast meer adressen) maar das prijstechnisch een ander verhaal en dat zal je heel de "rotzooi" toch nog over moeten bouwen.
Maar als geld geen issue is en tijd wel, kun je hem ook gewoon bij een van de bedrijven (zie bv. ook het lijste van jurjen op blubberweb) binnen duwen, bouwen zij de motor en de rotzooi over heb je er geen omkijken naar. Wed dat er zelfs bedrijven zijn die hem graag voor je komen ophalen voor de deur,
Dat is als geld geen issue is, anders zie bovengenoemde kriptisch verpakte tips en bel eens met bv de krim of jansen used, hebben vast nog wel een sloopblok voor je. Ben dan alleen bang dat alle rotzooi er af is.
Wat denk je zelf bij zo'n vraag. Ebay, markplaats, elke larosloop, Adressen genoeg op de startpagina.
Minderwerk om een blok over te takelen ?
Ja als je een los blok hebt wat kompleet is en gegarandeerd goed. Dus een ruilblok van mannen als jansen, rega, vis. Veel geld maar net zo goed als nieuw.
Een gebruikt blok waarvan men zegt dat het goed liep, van een oud vrouwtje is geweest....... Als je geluk hebt klopt dat anders kun je binnenkort weer aan de gang. Dat advies van een auto met motor is gewoon goed, je kunt hem laten lopen, compressie meten enz, En hij is compleet dat jij dat niet ziet is iets anders. Je zit wel met de verpakking, maar daar is marktpagina of de sloop goed voor.
Beste optie, reviseren. Weet je zeker wat en hoe het gedaan wordt. Mijn beide blokken zijn gereviseerd en dat geeft een heel lekker gevoel als ik rij. Geen olieverbuik, geen gerammel, maximaal vermogen, doet het de eerste 20 jaar weer probleemloos
Fred101
Ons kent ons, ja sorry dat gebeurt nu eenmaal als je regelmatig contact hebt en elkaar ook "live" af en toe ziet bij prikkers evenementen. Dat is niet om mensen buiten te sluiten. Over een jaar heb je dat zelf ook. En natuurlijk houden sommige van ons van een geintje, maar er is altijd hulp als je het nodig hebt. Zowel per computer als in de werkplaats. Veel prikkers hebben elkaar al eens geholpen.
Niet zo aangebrand hoor.
Mensen houden van een geintje. En er zitten heus wel bruikbare tips bij.
Een jaar terug was ik ook een newbee hier. En momenteel staat mijn motor in de schuur. Laten boren hohnen etc. De rest doe ik zelf met hulp van manuals en prikbord ervaring. Ik heb inmiddels door het prikboard heel veel bijgeleerd en ben daar best blij meee. Ik wist er niets van. In een jaar heb ik oliekeren in de versnellingsbak, waterpompen, startrelais, bekabeling, handrem, verlichting en tenslotte de hele motor ingebouwd uitgebouwd gerepareerd en vervangen.
Had ik allemaal niet of veel moeizamer kunnen doen zonder dit prikbord.
Ik heb straks een 30 jaar oude auto waarvan alles is vernieuwd en waar ik alles zelf van weet en alle problemen zelf weet op te lossen. Voor mij is dit prikbord een soort Mts landroverkunde (of LRTS landrovertechnische school) zeg maar.
Kijk maar eens naar de postings in het archief.
En als als je de ruimte hebt is een complete disco kopen geen slechte keuze. Dan zou ik trouwens gaan voor een 200 TDI. Minder electronica minder storing. Ik ben trouwens elctronicus. Daarom heb ik ook een oude diesel zonder elctronica.