vandaag met de 90V8 (4L automaat) naar duitsland geweest. Rijden we daar zegt irene, ïk weet niet of je het bord gezien hebt maar de adviessnelheid is geen 90 (rij ik meestal) maar 130. Dus ik denk laat ik eens gek doen en ik trek hem rustig door, Veel meer als 140 leek er niet in te zitten. Zegt ze"ik dacht dat ie harder kon" maar ik zat bijna vol gas. Dus ik trap in een soepele beweging het gas tegen de vloer zo van ik zit toch al bijna plank gas. Het beest schakelt echter terug en brult in een snelle gang door naar de 165 op de teller, of er meer in zit weet ik niet want ik vond het hard zat. Hij zat nog steeds in zijn 3 dus ik denk dat er nog veel meer in zat. Maar dat geluid bij die snelheid...... meer... meer....Er is niets mooiers
Nu weet ik waarom het Kick down heet, je krijgt er een kick van.
Ik weet nog iemand die jouw 300Tdi wel tegen zijn V8 wil ruilen
Maar Frans, sorry dat ik zo direct breng maar ik vind dat je het toch moet weten. Je had al een vermoeden maar we vonden dat we je droom niet kapot mochten maken. Dus bij deze ga zitten en schrik niet. Je 101 heeft een V8 en niet twee keer een viercilinder zoals we je in kampen hebben wijsgemaakt.
Die iemand die wil ruilen weet ik ook wel.
Waar ik nu mee rij, die 300tdi, is mijn tweede diesel.
Daarvoor heb ik 3 RR gehad 1 maal een VM diesel en 2 maal een V8.
Zit er toch steeds meer aan te denken om weer een V8 te gaan rijden.
Enig nadeel wanneer een zwaar gorgellende, flink slurppende, de hevig stromende draaikolk in je benzinetank het machtig brullende, kippevel krijgende, blazende geluid van de V8 gaat overstemmen.
Ik doe het tegenwoordig met een 5 cilinder turbo diesel motor.
Dagelijks 80 km naar m'n werk rijden, is een diesel iets aantrekkelijker, je bent meer thuis en loopt geen risico's dat men denkt dat je een relatie met de benzinepomp hebt.
ik heb wel een probleempje met de auto. Hij trekt regelmatig naar rechts. De dealer heeft er al naar gekeken maar kan niets vinden. Het gebeurt alleen op de snelweg en altijd ter hoogte van tankstations.
Fred101, valt wel mee hoor hij doet 1 op 6 tot 1 op 7. Zit wel eens aan lpg te denken (milieuvriendelijk ) maar ik heb binnen in geen ruimte voor een tank ivm de stoelen en heb de laadruimte ook nodig.
1 op 6 a 7 valt idd mee, mijn RR3.9V8 deed indertijd rond de 1 op 3 a 4 op lpg.
Maar daar lag dan ook een open EPS onder met een nog MOOIERE deepsound.
Met je ramen open en een snelheidje van 140 de tunnel inrijden en doortrekken naar de 165, lijkt het net of een F16 bezig was je in te halen.
"165 op de teller, of er meer in zit weet ik niet want ik vond het hard zat. Hij zat nog steeds in zijn 3"
weet je dat heel zeker? de D lijkt me waarschijnlijker bij dat soort snelheden. maar goed, qua dimensies is het niet echt een koppelblok maar een toerenblok heb ik me laten vertellen.
gr.
peter
die geen ervaring heeft met andere LR's dan V8-en, en ooit 140 met z'n stage one heeft gereden, er zat misschien wel meer in maar ik wilde het niet weten (wel in z'n 4 )
hij stond in D. Maar hij schakelde terug bij de onbedoelde/onverwachte kick-down. Het is een viertraps dus schakelde hij naar 3 terug. Hij liep net geen 5000 toeren dus eigenlijk zou hij ieder moment op moeten schakelen, dat heb echter niet afgewacht. Op de motor rij ik regelmatig dit soort snelheden in de auto ben ik het niet gewent.
ik had het idd niet goed gelezen fred, dat van die kickdown en het automatisch terugschakelen van de bak. ben toch wel benieuwd hoeveel-ie dan doet bij 5000rpm in de D