weer een 88SIII stawag erbij op de nederlandse wegen
weer een 88SIII stawag erbij op de nederlandse wegen
goeiedag!
na een lange periode van opknappen is er weer een landrover bij gekomen op de nederlandse wegen!
Hij praatte eerst duits en nu kan ie ook hollands
Vrijdag 9 dec in een keer goedgekeurd bij de rdw kentekenkeuring in groningen.
Model: Land Rover, Series III
Body type: Station wagon
Wheel base: 88in
Engine: diesel
Model years: 1972-1979
Destination: Export, left-hand drive (LHD)
Serial number
Design: Unmodified
Bron:Clifton
[tom-mwl.fotopic.net]
nu nog wachten op het kentekebewijs en dan RIJDEN!
YES! YES! YES!
na een lange periode van opknappen is er weer een landrover bij gekomen op de nederlandse wegen!
Hij praatte eerst duits en nu kan ie ook hollands
Vrijdag 9 dec in een keer goedgekeurd bij de rdw kentekenkeuring in groningen.
Model: Land Rover, Series III
Body type: Station wagon
Wheel base: 88in
Engine: diesel
Model years: 1972-1979
Destination: Export, left-hand drive (LHD)
Serial number
Design: Unmodified
Bron:Clifton
[tom-mwl.fotopic.net]
nu nog wachten op het kentekebewijs en dan RIJDEN!
YES! YES! YES!
Re: weer een 88SIII stawag erbij op de nederlandse wegen
En nu 7,5x16 banden halen in Roswinkel
Re: weer een 88SIII stawag erbij op de nederlandse wegen
heee raymond!
ja,dat moeten we even proberen!
zodra ik m'n kenteken thuis heb dan kom ik even langs.
op weg naar groningen heb ik het gas even ingetrapt gehouden en toen liep de teller richting de 115 maar toen moest ik weer inhouden vanwege verkeer.Zo'n overdive scheelt wel!
rond de 100 loopt ie met aanvaardbaar geluid.maargoed dat was op 205-16 bandjes.Moeten we toch met jouw hoge 7.5-16 banden
proberen of ie dat ook trekt.
groet, tom
ja,dat moeten we even proberen!
zodra ik m'n kenteken thuis heb dan kom ik even langs.
op weg naar groningen heb ik het gas even ingetrapt gehouden en toen liep de teller richting de 115 maar toen moest ik weer inhouden vanwege verkeer.Zo'n overdive scheelt wel!
rond de 100 loopt ie met aanvaardbaar geluid.maargoed dat was op 205-16 bandjes.Moeten we toch met jouw hoge 7.5-16 banden
proberen of ie dat ook trekt.
groet, tom
Re: weer een 88SIII stawag erbij op de nederlandse wegen
Met mijn beperkte geheugen dacht ik even: Ik heb toch een tijdje mail-contact met hem gehad, maar waar ging dat ook alweer over?
Toen zag ik de foto met het bladveertje en de telefoontang.
Nu weet ik het weer......
Dennis B.
Toen zag ik de foto met het bladveertje en de telefoontang.
Nu weet ik het weer......
Dennis B.
Re: weer een 88SIII stawag erbij op de nederlandse wegen
yep Dennis!
en ik ben je nog steeds zeer dankbaar voor het geweldig goede advies!
ik wou de bak destijds al compleet demonteren omdat ie (licht)kraakte bij het in schakelen van de 3e naar de 4e en van de 4e naar de 3e versnelling.Gelukkig zei jij toen dat het wel eens die 3 veertjes konden zijn en.....dat was inderdaad zo!
Voor een paar centen en een paar uurtjes priegelen was ik klaar en de bak is gewoon goed!
groetjes, tom
[members.lycos.nl]
en ik ben je nog steeds zeer dankbaar voor het geweldig goede advies!
ik wou de bak destijds al compleet demonteren omdat ie (licht)kraakte bij het in schakelen van de 3e naar de 4e en van de 4e naar de 3e versnelling.Gelukkig zei jij toen dat het wel eens die 3 veertjes konden zijn en.....dat was inderdaad zo!
Voor een paar centen en een paar uurtjes priegelen was ik klaar en de bak is gewoon goed!
groetjes, tom
[members.lycos.nl]
Re: weer een 88SIII stawag erbij op de nederlandse wegen
Leuke website Tom en leuke crea oplossing voor je vacuumklep.
Arnold.
Re: weer een 88SIII stawag erbij op de nederlandse wegen
Ziet er goed uit Tom....zullen wel een hoop uurtjes in zitten!
Ik hoop hem een keertje live te kunnen bewonderen.
Groeten,
Vincent
109 stawa 2.25D uit '77
Ik hoop hem een keertje live te kunnen bewonderen.
Groeten,
Vincent
109 stawa 2.25D uit '77
Re: weer een 88SIII stawag erbij op de nederlandse wegen
Ik zal wel iets fout doen maar staat er ook een foto van het eindresultaat. Moet wel mooi zijn gezien de rest van de foto's.
Een 88 benzine stawag op 7,50x16 met overdrive trekt het makkelijk. De diesel 109 met de zelfde maat banden en OD van een (niet prikkende, ze zijn er nog) vriend loopt net over de 100 (beide op gps gemeten, het stomme is dat met de 7,50x16 mijn teller nu excact de juiste snelheid aangeeft)
Fred101
Een 88 benzine stawag op 7,50x16 met overdrive trekt het makkelijk. De diesel 109 met de zelfde maat banden en OD van een (niet prikkende, ze zijn er nog) vriend loopt net over de 100 (beide op gps gemeten, het stomme is dat met de 7,50x16 mijn teller nu excact de juiste snelheid aangeeft)
Fred101
Re: weer een 88SIII stawag erbij op de nederlandse wegen
Hoi Fred,
goed om te horen dat de diesel het wel trekt met die 7,5-16 banden want dat betekent dat 235-85-16 ook moet kunnen,want die hebben ongeveer dezelfde hoogte en daar is een groot aanbod van verschillende profielen in leverbaar.
Over die foto's van het eindresultaat...Die moet ik nog inscannen en plaatsen en ook moet ik nog een rolletje laten ontwikkelen.
ja,ja, nog geen digitale camera he?
groet, tom
goed om te horen dat de diesel het wel trekt met die 7,5-16 banden want dat betekent dat 235-85-16 ook moet kunnen,want die hebben ongeveer dezelfde hoogte en daar is een groot aanbod van verschillende profielen in leverbaar.
Over die foto's van het eindresultaat...Die moet ik nog inscannen en plaatsen en ook moet ik nog een rolletje laten ontwikkelen.
ja,ja, nog geen digitale camera he?
groet, tom
Re: weer een 88SIII stawag erbij op de nederlandse wegen
dankje Arnold,
altijd leuk om te horen!
altijd leuk om te horen!
Re: weer een 88SIII stawag erbij op de nederlandse wegen
hoi Vincent,
zitten inderdaad wel veel uren in maar dat maakt het alleen maar mooier als je er dan eindelijk in rijden kan/mag
enne volgende prikkersdag is ie er bij.
groet, tom
zitten inderdaad wel veel uren in maar dat maakt het alleen maar mooier als je er dan eindelijk in rijden kan/mag
enne volgende prikkersdag is ie er bij.
groet, tom