slordige installatie

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hans - RR V8 '76

slordige installatie

Bericht door Hans - RR V8 '76 »

In mijn RR V8 is een paar weken geleden een geheel nieuwe gasinstallatie gezet. Omdat hij af en toe tijdens het rijden afslaat en omdat de indicatielampjes van de gastank allemaal blijven branden ben ik de gehele bedrading langs gaan lopen. Wat kwam ik zoal tegen: de massa van het metertje van de tank en van nog iets zat los (niet goed de draden aangeknepen). De draad van voor naar achteren (tweeaderig, één rood, één zwart) zat ergens bekneld en het koper lag bloot. Een bruine draad (aan zo'n ronde bus, gaat ook naar de verdelerkap een draad en nog wat meer) zat niet goed aangeknepen aan het stekkertje, zat er half los in.
Al deze dingen hersteld, motor lijkt veel beter te starten, lampjes branden nog wel allemaal, of hij niet meer afslaat moet ik nog merken.

Met groet, Hans
Dennis101

Re: slordige installatie

Bericht door Dennis101 »

Klinkt als prutswerk, het lijkt mij wel een goed idee om wat je tot nu toe gevonden hebt even bij het inbouwstation te melden.
Het zou mij niets verbazen als die brandende lampje te maken heeft met een verkeerde aansluiting.

Dennis B.
Hans - RR V8 '76

Heb de permanent brandende lampjes al gemeld. Zij dachten aan een 'massa'-probleem. Achteraf denk ik dat ze een massa problemen bedoeld hebben.
Ga zeker komende week even contact opnemen, de indicatielampjes branden ook nog bij een lege tank.

Met groet, Hans
Hans - RR V8 '76

Helaas, helaas het mocht niet baten. De motor slaat nog steeds af tijdens het rijden. Dat wordt weer verder zoeken, maar nu door de installateur!

Met groet, Hans
paul lr

Bericht door paul lr »

afslaan van de motor door het steeds uitvallen van de gasinstallatie? Ook een los contact misschien?
Doet dat niet op benzine hoop ik dan...

paul
Plaats reactie