remslang
remslang
Frans Bonnes,
Heb jij toevallig nog een remslang (flex) liggen voor de vooras die in het midden zit,NRC 2133 of nieuw nummer BNK 1208?
Ben de 101 klaar aan het maken voor zijn APK maar kan op dit moment niet een leverancier vinden die hem op voorraad heeft liggen.
Laat maar weten als je iets hebt,
Groeten Henk
Heb jij toevallig nog een remslang (flex) liggen voor de vooras die in het midden zit,NRC 2133 of nieuw nummer BNK 1208?
Ben de 101 klaar aan het maken voor zijn APK maar kan op dit moment niet een leverancier vinden die hem op voorraad heeft liggen.
Laat maar weten als je iets hebt,
Groeten Henk
Re: remslang
Henk.
Helaas, die remleiding heb ik niet.
Maar kan je niet met de oude leiding naar de bekende leveranciers gaan en er een zoeken die er op lijkt,
Gaat erom dat de schroefdraad einden het zelfde zijn.
De slang mag best langer zijn. Misschien dat iets korter ook geen probleem geeft
Volgens mij kun je ze nog wel in Engeland bestellen, weet alleen daar de levertijd niet van.
Sterkte met de APK en laat even horen hoe het afloopt, ook met het zoeken naar de slang.
Kan je deze oproep ook niet beter op de site van de DLR101SG zetten, misschien kan iemand anders je helpen.
Frans Bonnes
Helaas, die remleiding heb ik niet.
Maar kan je niet met de oude leiding naar de bekende leveranciers gaan en er een zoeken die er op lijkt,
Gaat erom dat de schroefdraad einden het zelfde zijn.
De slang mag best langer zijn. Misschien dat iets korter ook geen probleem geeft
Volgens mij kun je ze nog wel in Engeland bestellen, weet alleen daar de levertijd niet van.
Sterkte met de APK en laat even horen hoe het afloopt, ook met het zoeken naar de slang.
Kan je deze oproep ook niet beter op de site van de DLR101SG zetten, misschien kan iemand anders je helpen.
Frans Bonnes
Trouwens Henk nieuwe nummer is BMK1208 en niet BNK,
zal wel een type foutje van je geweest zijn
Frans Bonnes
zal wel een type foutje van je geweest zijn
Frans Bonnes
Sterker, remleidingen zijn het terrein van de gewone automaterialenzaak. Zou die ze echt niet hebben? Zolang de leiding voldoet aan de lengte, breedte, uiteinde-schroefmaten, zit je al gauw goed.
Neem hem mee naar de Auto-XYZ om de hoek en probeer het? Of maak ik hier een gedachten fout?
Sander Lelieveld
"Snorkel" - 110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a
<a href="[snorkel.runde.nl] src="[snorkel.runde.nl];
[snorkel.runde.nl]
Neem hem mee naar de Auto-XYZ om de hoek en probeer het? Of maak ik hier een gedachten fout?
Sander Lelieveld
[snorkel.runde.nl]
Je maakt volgens mij een hele kleine denkfout. 
De meeste Auto-XYZten hebben ook lang niet alle remslangen op voorraad, en daar komt ook nog bij dat het hoogstwaarschijnlijk geen metrische draad is.
Daar hoef je bij de meeste ook niet mee aan te komen.
Maar het is natuurlijk altijd het proberen waard, niet geschoten is altijd mis;-)
Frans Bonnes

De meeste Auto-XYZten hebben ook lang niet alle remslangen op voorraad, en daar komt ook nog bij dat het hoogstwaarschijnlijk geen metrische draad is.
Daar hoef je bij de meeste ook niet mee aan te komen.
Maar het is natuurlijk altijd het proberen waard, niet geschoten is altijd mis;-)
Frans Bonnes
Die metrische draad is een vervelende, mijn ervaring met de lokale materialenboer (Hakom in Nieuw-Vennep) is echter verbluffend. Ik zag laatst bij hem bijvoorbeeld ook militaire accu-stekkerdozen (die dingen met die dop, met schroefdraad) liggen. Had ie toevallig. en ookal levert ie niet aan vrachtwagenjongens, hij heeft wel alle soorten 24 volt lampjes meer dan genoeg. Ook iets wat niet iedereen kan zeggen (Brezan...)
sindsdien probeer ike cht alles bij hem uit, en heeft ie het niet, heeft ie het wel de volgende dag.... Gaat altijd snel met die jongens.
Kortom, ik zou het ZEKER proberen. Er zijn wel meer mensen die sleutelen aan oude Engelse wagens, en dat realiseert zo een vent zich ook wel. Dus heeft ie soms de gekste dingen!
Sander Lelieveld
[snorkel.runde.nl]
sindsdien probeer ike cht alles bij hem uit, en heeft ie het niet, heeft ie het wel de volgende dag.... Gaat altijd snel met die jongens.
Kortom, ik zou het ZEKER proberen. Er zijn wel meer mensen die sleutelen aan oude Engelse wagens, en dat realiseert zo een vent zich ook wel. Dus heeft ie soms de gekste dingen!
Sander Lelieveld
[snorkel.runde.nl]
Stap zo meer even op de motor om naar een speciaalzaak te gaan die als een van de weinige in NL remleiding op maat maakt, zowel flex als hard. Hopelijk kan die me helpen en anders zet ik wel de vraag op de 101list.
Bedankt alvast
Groet Henk
Bedankt alvast
Groet Henk
Remkaflex in Alkmaar maakt alle remleidingen (vast, flexibel en stahl-flex) op maat, heb hier de leidingen voor de stuurbekrachtiging en schijfremmen van mijn ambulance laten maken.
Oude leiding inleveren en de volgende dag is het klaar, als je van ver komt doen ze het waarschijnlijk wel alla minuut.
Ze zitten op het industriterrein de beverkoog in alkmaar.
Groeten, Victor
Oude leiding inleveren en de volgende dag is het klaar, als je van ver komt doen ze het waarschijnlijk wel alla minuut.
Ze zitten op het industriterrein de beverkoog in alkmaar.
Groeten, Victor
Goede tip Victor, de slang die Henk zoekt is de enige die ik ook nog niet op voorraad heb.
Zal er daar eens een laten maken.
Dennis B.
Zal er daar eens een laten maken.
Dennis B.
En jij dacht dat ik het zou doen zonder jou eerst te vragen of je er ook een nodig hebt?
Dennis B.
Dennis B.
Ik ga hier altijd naar heijl. Hij heeft meestal het goede en anders inderdaad de volgende dag. Ik kon bij een landrover dealer in oud spul geen koppelings wartel meer krijgen, moest ik zuinig op zijn want die waren echt niet meer te krijgen. Heijl had ze zo liggen, ook remslangen en anders laat ie ze maken. Zelfs inch maat remleiding. Gewoon de oude meenemen en klaar. Kun je zelfs nog teflon/rvs nemen als je wil. Veel motorzaken leveren dat los of kant en klaar met nippels naar keuze (kun je zelf een slang van maken)
Fred101
Fred101
Als jullie twee je onderdelen bij elkaar leggen dan kunnen jullie volgens mij zo een 101 opbouwen 
maar ik ben ook bezig, heb al het een en ander op voorraad. Wel niet zo spectaculair maar er is een begin. wat dingen als keringen, lagers, stuurkogels, revisiesetjes voor rem/koppelingcilinders, kontactpunten, condensators. Wat zijn nog meer goede dingen.
Fred101

maar ik ben ook bezig, heb al het een en ander op voorraad. Wel niet zo spectaculair maar er is een begin. wat dingen als keringen, lagers, stuurkogels, revisiesetjes voor rem/koppelingcilinders, kontactpunten, condensators. Wat zijn nog meer goede dingen.
Fred101
Valt best mee hoor Fred, ik heb niet zo heel veel.
En ik weet ook vaak niet eens dat ik het heb, moet de boel toch eens gaan ordenen.
Ik weet alleen dat er nog een heleboel in Engeland te koop is. En ook redelijk vlot leverbaar is.
Daar komt nog bij dat er veel Series en RR onderdelen gebruikt zijn en die zijn nog volop te koop.
Frans Bonnes
En ik weet ook vaak niet eens dat ik het heb, moet de boel toch eens gaan ordenen.

Ik weet alleen dat er nog een heleboel in Engeland te koop is. En ook redelijk vlot leverbaar is.
Daar komt nog bij dat er veel Series en RR onderdelen gebruikt zijn en die zijn nog volop te koop.
Frans Bonnes
Ik heb ook nog niet zoveel 101 onderdelen hoor.
Ik probeer wel e.e.a. te verzamelen aan slijtagedelen die lastiger verkrijgbaar zijn. Remdelen van de series en de 101 wil ik in principe wel altijd op voorraad hebben.
Bij mij ligt ook alles een beetje door elkaar heen, alleen de nieuwe onderdelen liggen of in de auto zelf (101) of thuis op de stelling in de hobbykamer. Gebruikte delen liggen verspreid over 3 garages.
Nu moet ik alles in 1 garage prakken omdat ik de 88"s2a af wil maken en voor de zomer een 109 S2a stawag af moet hebben (waar ik nog aan moet beginnen).
Dennis B.
Ik probeer wel e.e.a. te verzamelen aan slijtagedelen die lastiger verkrijgbaar zijn. Remdelen van de series en de 101 wil ik in principe wel altijd op voorraad hebben.
Bij mij ligt ook alles een beetje door elkaar heen, alleen de nieuwe onderdelen liggen of in de auto zelf (101) of thuis op de stelling in de hobbykamer. Gebruikte delen liggen verspreid over 3 garages.
Nu moet ik alles in 1 garage prakken omdat ik de 88"s2a af wil maken en voor de zomer een 109 S2a stawag af moet hebben (waar ik nog aan moet beginnen).
Dennis B.
Is nog nieuw te leveren (origineel van LandRover) en kost ongeveer 15 euro ex BTW.
Kees.
Kees.
Dat had ik al verwacht, omdat er een nummer wijziging opzit naar een "modern" nummer.
Kon er alleen zo gauw niet achter komen op wel type ze nu gebruikt worden.
Frans Bonnes
Kon er alleen zo gauw niet achter komen op wel type ze nu gebruikt worden.
Frans Bonnes
leuk een 109, kom wel een keer helpen als je wilt, marco ook hoorde ik van hem vanavond. Die is nu bezig mijn volvo te verkopen, hij had geen vervoer dus mocht ie hem lenen, ziet ie waarschijnlijk nog kans om hem te verkopen ook. Kan ik wer wat gereedschap en parts kopen. Hij wilde wel wat van vis meenemen. Die hadden 101 onderdelen blijkbaar. Wil een standkachel en een pers maar wat voor onderdelen ben ik nog niet uit. Remspul heb ik en alles is nieuw. De inhoud van mijn blok ook, de bedrading ook. Alleen de achterdeuren zijn niet zo best (heb ik al staan), de overdrive moet aangesloten worden en de hummerwielen er op.
Wil denk ik wel een keer stuurbekrachtiging monteren. Ik heb ook al een nieuwe verdamper omdat de oude een redelijk gaar membraam heeft, kan ik die beter parallel aan de kachel zetten ivm een betere koeling, of laten zoals hij zit (parallel aan het motorblok, gaat in de ene stalen buis (die van voor naar achteren lopen) er in en via de andere terug.) ivm een betere koeling
Fred101
Wil denk ik wel een keer stuurbekrachtiging monteren. Ik heb ook al een nieuwe verdamper omdat de oude een redelijk gaar membraam heeft, kan ik die beter parallel aan de kachel zetten ivm een betere koeling, of laten zoals hij zit (parallel aan het motorblok, gaat in de ene stalen buis (die van voor naar achteren lopen) er in en via de andere terug.) ivm een betere koeling
Fred101
Uit nieuwsgierigheid ben ik eens gaan informeren bij Hakom, de zaak bij mij in het dorp. Die heeft een crosslink gemaakt, waar je kunt invoeren welke uiteinden je hebben wilt, (maat, bol/hol) en hij heeft dan wel een lijstje met de te lereven leidingen. Hij had natuurlijk ook inch-maten, hij trok er zo een paar uit het rek.
Dus, doe er je voordeel mee, ga niet per se gelijk naar een Land Rover onderdelen handelaar. Maar als ik hoor dat BP ze heeft voor dat bedrag, is te overleven he?
Sander Lelieveld
[snorkel.runde.nl]
Dus, doe er je voordeel mee, ga niet per se gelijk naar een Land Rover onderdelen handelaar. Maar als ik hoor dat BP ze heeft voor dat bedrag, is te overleven he?
Sander Lelieveld
[snorkel.runde.nl]