rood lampje
rood lampje
Hoi ook mijn laat stroom lampje brand
Alleen de mijn doet het bij een laag toeren tal als ik gas geef dan gaat hij uit.
Wat is hier het probleem en hoe los ik dat op.
Als het weer een kapotte dynamo is
hoe kan dat dan.
Als het door dit soort ?grapjes? komt wat moet ik dan voor een dynamo kopen?
Waar?
[j.geurts.fotopic.net]
MVG JV
Re: rood lampje
Hoe laag is laag bij je toerental. Als ik Larrie 's morgens net aangezwengeld heb (Serie III D) loopt de motor zo laag dat inderdaad mijn laadstroom lampje gaat branden. Toerental iets omhoog en het probleem is opgelost.
Toerental nog lager en zelfs mijn oliedruk lampje brand.
Staat de v-naar wel goed gespannen. Als deze iets slipt (hoeft daardoor niet altijd te piepen) draaid je dynamo ook langzamer.
Conclusie:
controleer de V-snaar
Controleer het motortoerental
Suc6 ermee
Apke
www.larrie.nl
Toerental nog lager en zelfs mijn oliedruk lampje brand.
Staat de v-naar wel goed gespannen. Als deze iets slipt (hoeft daardoor niet altijd te piepen) draaid je dynamo ook langzamer.
Conclusie:
controleer de V-snaar
Controleer het motortoerental
Suc6 ermee
Apke
www.larrie.nl
Re: rood lampje
Is de laadspanning lager als de accuspanning dan brand het. De laadspanning kan te laag zijn doordat er iets kapot is in de spnningsregelaar of dynamo, Dan blijft het meestal aan. Maar ook door een hoge overgangsweerstand ergens in een verbinding. meestal gaat het dan uit. Het ligt aan je type motor, soort dynamo en toerental of dat het stationair brand (veel oude auto's met dynamo's met vaste magneten hebben bij lage toerentallen een lage spanning. Een modernere heeft een electromagneet zodat hij bij alle toerentallen even veel spanning geeft. Deze laatste hoort nooit te gloeien de eerste wel.
De spanningsregelaar bij de eerste voert de te hoge spanning naar de aarde, de tweede regelt alleen de veldspanning door op de accu te meten hoe hoog de laadspanning is.
Fred101
De spanningsregelaar bij de eerste voert de te hoge spanning naar de aarde, de tweede regelt alleen de veldspanning door op de accu te meten hoe hoog de laadspanning is.
Fred101