Leverancier van isolatie materiaal

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
H.Nouwen

Leverancier van isolatie materiaal

Bericht door H.Nouwen »

Ik wil het dak van mijn SII gaan isoleren tegen de herrie.
Kan iemand mij helpen aan een adres e.d. van een leverancier, een goed idee is ook welkom.

Henk 59' SII 88"
The green no mud

Re: Leverancier van isolatie materiaal

Bericht door The green no mud »

Ok, nog eentje dan voor het slapengaan

Idee is misschien 08840 geluiddempende zelfklevende platen van 3M
Ik heb deze ook gekocht voor de motorruimte en reduceerd behoorlijk,

Janzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Ik heb het dak van m'n S3 geisoleerd met geluidsdempende platen (eierdozen schuimrubber), het is brandvertragend, goedkoop, en het scheelt enorm qua condensvorming.
Of het veel in het geluid scheelt weet ik niet, omdat het bij mij een vervanging betrof, en het 14 jaar terug voor het laatst was dat ik zonder isolatie heb gereden.
Te koop bij elke DHZ zaak.

Dennis B
Roland

Bericht door Roland »

Ga eens praten met een binnenvaartschipper, scheepswef of bunkerstation. Binnenvaartschepen hebben ook te maken met geluidhinder (en wel even meer dan een LARO). Er zijn hiervoor speciale ontdreunigsplaten en er is zelfs een schilderbare variant. Gegarandeerd dat dit helpt.
aad G

Bericht door aad G »

Stuk tapijt werkt ook aardig. Niet te dik is makkelijk te verwerken.
Scheelt behoorlijk in het gedreun
Disco

Bericht door Disco »

Dit alles werkt zeer goed, maare volgens mij komt het meeste geluid van voor en van onder vandaan.
je kan in engeland een speciale delen voor over je motor kopen.
je zou wat aan je bulklhead kunnen doen.
je versnellings tunnel, voetplaten zorgen voor veel resonantie.

wij hebben destijds speciale zelfkevende matjes gekocht +/- 2mm dik.
Dit was een soort bitume achtig iets het moest warm gestookt worden voordat jehet aan kon brengen(dit noemde men antidreunplaat.
De naam van het produkt is nog wel te achter halen(ligt somewhere achterin m'n garage),en was gekocht op de hoofdweg in Cap a/d IJssel (Hofman????????).

Ps. tis en blijf een larohij lekt, rook, rijd voor geen meter en maakt een hoop herrie.(waarom hebbik d'r dan een, toch een virus????)

Groeten Theo Kaufmann(in een iets geluidarmere)Disco
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Goedemorgen allemaal,

Timmerman op bezoek Theo?

Isolatie:

Er zijn een behoorlijk aantal verschillende soorten isolatie materialen elk met hun eigenaardigheden, somigen zijn zeer goed en anderen minder goed te gebruiken.
Uiteraard zijn er ook komplete sets te koop, de adressen staan in de diverse Land Roverbladen en op Landrover.startpagina.nl

Isolatie Materialen:
- Piepschuim, Polystireenplaat: goedkoop, makkelijk te verwerken, moeilijk watervast te verlijmen, lage geluidsisolatie, redelijke warmte isolatie, brandvertagend maar brandbaar, smelt in contact met oplosmiddelen.
- Eierdozenschuim, Polyestherschuim: betaalbaar, makkelijk te verwerken, redelijk goed te lijmen, goede geluidsisolatie, redelijke warmte isolatie, beschadigd snel, brandbaar, neemt water op
- Viltplaat (gekleude vlokken): betaalbaar, makkelijk te verwerken, goed te lijmen maar laat hangend en staand los door structuur, zeer goede geluidsisolatie, goede warmte isolatie, beschadigd snel, onbrandbaar, neemt water op
- Purschuimplaten: duur, makkelijk te verwerken, redelijk watervast te lijmen, goede geluidsisolatie, goede warmte isolatie, beschadigd snel, brandvertragend maar brandbaar, neemt absoluut geen water op, bekleedbaar
- Kurk: extreem duur, makkelijk te verwerken, makkelijk te lijmen, zeer goede geluidsisolatie, goede warmte isolatie, onbrandbaar, neemt absoluut geen water op, bekleedbaar.

Anti Dreunmaterialen:
- Bitumenplaat: wordt gebruikt in de autoindustrie om resonatie van grote plaatdelen te dempen, betaalbaar, in bestaand interieur moeilijk te verwerken (wordt met brander opgebracht), kan de eerste tijd een teerlucht veroorzaken bij warm weer, verhard op den duur, goede trillings isolatie, redelijke warmte isolatie, smelt en is brandbaar bij hogere temperaturen, absoluut waterbestendig, niet afwerkbaar dus idealer voor onderkant als binnenkant.
- Dreunmatten: losse matten per meter verkrijgbaar, Latexstructuur met holle ruimtes gevuld met stalen kogeltje, duur, zwaar (20 kg per m2), hoge trillingsdemping, alleen liggend te verwerken.

Ongetwijfeld zijn er meer isolatiematerialen en manieren van isolatie maar ik heb getracht de meest bekende materialen met hun eigenschappen bij elkaar te zetten.

Vocht is in een Land Rover het grootste probleem ten opzichte van geluidsisolatie, veel materialen zoals kokoshaar, vilt, zachtbord, papierpulp zijn hierdoor niet te gebruiken of op sommige plaatsen niet te gebruiken.

Succes,

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", aan isolatie toe.
H.Nouwen

Bericht door H.Nouwen »

Ik heb zelf de bodem bedekt met camping matjes met daar overheen vloerrubber.
En voor de tunnel + bulkhead heb ik ondertapijt op maat gesneden en daar weer over skai in elkaar gestikt en deze twee verlijmd.
dit werkt wel redelijk.Maar voor m'n dak zoek ik eigenlijk iets wat ik naderhand nog af kan werken met van die hemel skai, je weet wel met van die kleine gaatjes er in.Alvast harstikke bedankt voor de goede ideeen.

Henk en zijn SII ,Mathilda'
Rene

Bericht door Rene »

Voor dit doel leveren wij standaard geluids isolatie sets (goed spul maar niet geschikt voor je dak).
Een betere oplossing zit in het programma van Noisekiller Accoustics Ltd wat wij importeren. Deze jongens leveren perfecte geluids isolatie sets voor zijwanden, schutbord. bodemplaat e.d maar nog steeds niet voor het dak, hiervoor leveren ze geluidsabsorberende verf. Dit is industrieel spul wat de trillingen uit de plaatdelen haalt. Wordt verkocht in emmertjes van 2 liter.
Als je echt geluid wilt kwijtraken zou ik overigens niet met je dak beginnen maar met tunnel, schutbord, seatbase en deuren

Groeten Rene Gans/ Auto ReGa Ede
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Beste Rene,

Als je er de volgende keer ook wat prijzen bijzet kunnen we ook zien of het interessant is om aan te schaffen, scheelt jou en ons een hoop werk aan extra telefoontjes.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", nog met herrie
Henk Nouwen

Bericht door Henk Nouwen »

Inderdeed! Ik zou graag de prijs weten.
Bouke de Voldere

Bericht door Bouke de Voldere »

In de Water kampioen no. 23-2000 24 november staat een stukje over bestrijding motorlawaai voor plezierboten, was wel een interessant stukje. De volgende bedrijven werden genoemd als leveranciers van isolerende en absorberende materialen:

Caldic Isolatietechniek
Noordhoek 53
3351 LD Papendrecht
tel.: 078-6150044

Technisch Bureau Merford
Edisonweg 30
4207 HG Gorinchem
tel.: 0183-643806

Allpa
Postbus 6630 6503 GC Nijmegen
tel.: 024-3777773

Vetus Den Ouden
Fokkerstraat 571
3125 BD Schiedam
tel.: 010-4377700

Ik heb zelf bij JB Acoustics een isolatie set gekocht (sandwich type) incl. motor deken. Deze deken wordt helaas opgevreten door de hete turbo (heat sheald is weg) dus deken weer verwijderd. De set werkt wel aardig maar het blijft nog een herrie dus ik ben van plan nog verder te experimenteren met geluidsinsolatie

Zelf wil ik ook nog eens mijn dak doen dus ik ben benieuwd waar je opuit komt.

Succes,

Bouke 110 TD Hardtop 1988
Plaats reactie