dwarsbalk rot

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Michiel

dwarsbalk rot

Bericht door Michiel »

Heeft iemand hier ervaring mee??:

Bij onze 100 V8 5-deurs ligt op het chassis net voor de achteras een dwarsprofiel, dat links en rechts de uiteinden van de sills vasthoudt, en voor zover ik kan zien de achterzijnde van de vloer van het diepe gedeelte. Deze balk is rot precies boven de linker langsligger van het chassis (zowel het profiel zelf als het versterkingsdeel wat er in zit), en zal hierdoor de APK niet doorkomen. We hebben geprobeerd er een stukje in te zetten, maar dat gaat onze kennis te boven.

Weet iemand of dat dwarsprofiel te vervangen is zonder de hele koets los te maken en op te tillen? Of zijn hier reparatiestukken voor op de markt?
Alle hulp is welkom!!

Michiel
Hermen Vlothuizen

Re: dwarsbalk rot

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Ik weet niet zeker of ik begrijp welk deel je bedoelt, maar als het goed is, beantwoordt dit plaatje jouw vraag over de verkrijgbaarheid:
[catalog.roversnorth.com]

Hermen
Michiel

Bericht door Michiel »

Ha die Heremen,

Bedankt voor je input. Helaas staat hier niet het deel op wat vervangen moet worden, ik weet niet of het bij de Series ook is toegepast, of dat het een deel van de carrosserie is. Ik heb het onderdelenboek thuis, dus als het moet kan ik het profiel gewoon bestellen. Ik neem niet aan dat het al te duur is.
Het probleem is het verwijderen van het oude deel (of repareren) en terugplaatsen van het nieuwe. Als dit betekend dat de koets los moet en opgetild, wordt dit uiteraard een klus van hier tot ginter, en dat wil ik als het even kan voorkomen.

Toch bedankt!!

Michiel
Hermen Vlothuizen

Bericht door Hermen Vlothuizen »

Je hebt toch een 109" V8 stationwagon? Ik heb weleens geholpen bij het volledig demonteren van een 110" stationwagon en die procedure is nogal vergelijkbaar. In grote lijnen hoef je alleen het dak en aansluitend de volledige achterbak er tijdelijk af te halen. Is met een paar man vast wel in 1 dag op te lossen en de prikkers zo'n beetje kennende helpen zij je daar graag bij :-)

Hermen
Michiel

Bericht door Michiel »

Nee, ik heb toch echt een 110 :-) Was het maar een 109, dan had ik nu geen wegenbelasting meer, haha!!

Ik ben er inderdaad ondertussen achter dat de achterbody omhoog moet, dus ik ben al aan het orienteren. 't zou inderdaad in een dag moeten kunnen, maar mijn ervaring is dat je dan meestal tegen van alles aanloopt waardoor alles langer duurt (vastzittende bouten, nog meer rotte plekken, noem maar op). En met het weer van dit moment doe ik dat liever niet buiten op straat ;-)

Michiel
Plaats reactie