Invoeren Safari 7-seater

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Martijn

Invoeren Safari 7-seater

Bericht door Martijn »

Hoi!

Ik ben bezig met plannen om een eind '70-er series III vanuit Engeland in te voeren. Een Safari diesel met 7 zitplaatsen. Nu wil ik deze heel graag op geel kenteken hebben. Kan iemand mij vertellen of dit makkelijk kan en wat voor adders er onder het gras zitten?

Zijn er verder (behalve de reguliere keuring/BPM) nog belangrijke weetjes bij het importeren vanuit Engeland? Las bijv. over de koplampglazen die moeten worden vervangen ivm rechts rijden ipv links.

Alvast bedankt voor de reply!

Groeten,
Martijn.
je van hulle

Re: Invoeren Safari 7-seater

Bericht door je van hulle »

hier hans het invoeren van engeland naar nl is te doen geen uitvoer by de engelse kan ook rydent als hy maar mot heeft kan in nl verzekerdt worden op het chassis no ikhep het zo gedaan en d koplampen moetten compleet vervangen worden maar te koop by landro voor 35euro gr hans
Martijn

Bericht door Martijn »

Bedankt voor je info! Weet je nog specifiek iets over keuren op geel kenteken? Dit is voor mij nl. wel een vereiste.
Michiel

Bericht door Michiel »

Auto moet voldoen aan de wettelijke eisen (voornl. APK) die voor een auto van die tijd golden. Dit dus qua remwerking, gordels, uitstoot, etc. Hij moet dus technisch in orde zijn.
Bij 25 jaar en ouder is de BPM-afdracht nul, en je kunt meteen laten weten dat je vrijstelling wilt voor wegenbelasting en een oldtimerkenteken wilt. Dan mag je nl. blauwe platen voeren.

Je hebt dus, behalve de kosten voor het klaarmaken, alleen de keuringskosten en de leges voor kenteken en platen.

Michiel
Plaats reactie