Ik heb al enige tijd problemen met het afstellen van mijn handrem (230 tussenbak).
Afstellen op de door Land Rover voorgeschreven manier, danwel "op het gevoel" levert steeds na een week of wat problemen op met de handrem.
Het lijkt erop dat de remschoenen tegen de trommel aangedrukt blijven (blijven hangen) waardoor er constant wrijving optreedt.
Ik heb de actuator en de veren al vervangen, en op het oog (zonder trommel) komen de remblokken na het bedienen van de rem goed terug.
Heeft er iemenad een tip voor me om dit probleem te verhelpen,
en: hoe stellen jullie de handrem ?
Dank
Afstellen handrem
Re: Afstellen handrem
Achterop de remtrommel is er een stelschroef. Deze zorgt ervoor dat je de beginpunt kan verstellen. (Afstand remschoen en trommel groter of kleine maken.)
Als je remmen aanlopen dan kan je met de stelschroef (als het goed is) dit verhelpen. Helpt dit nog niet genoeg dan moet je mogeliojk de kabel (of stang) lengte ook verstellen.
Groet
Ian
Als je remmen aanlopen dan kan je met de stelschroef (als het goed is) dit verhelpen. Helpt dit nog niet genoeg dan moet je mogeliojk de kabel (of stang) lengte ook verstellen.
Groet
Ian
Re: Afstellen handrem
Ik heb de mijne als volgt afgesteld:
Van de handrem afhalen
Stelschroef helemaal vast draaien
Daarna twee slagen los draaien
Daarna de handrem even aantrekken en weer loslaten om de schoenen is goede positie te brengen.
Gr. Mischa
(maar wrs wist je dit wel en heb je een ander probleem)
Van de handrem afhalen
Stelschroef helemaal vast draaien
Daarna twee slagen los draaien
Daarna de handrem even aantrekken en weer loslaten om de schoenen is goede positie te brengen.
Gr. Mischa
(maar wrs wist je dit wel en heb je een ander probleem)