diff lock

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
ruud

diff lock

Bericht door ruud »

volgens jan is mijn diff lock schakelaar kapot of niet goed afgesteld. wie weet waar ik die schakelaar kan vinden en hoe ik die het beste kan bereiken?

Ruud
Dennis101

Re: diff lock

Bericht door Dennis101 »

Ruud,
Als je een 4-speed LT95 bak hebt (met vacuum bediende difflock) dan steekt de schakelaar schuin van bovenaf in hetzelfde huisje als waar de vacuumactuator op gemonteerd zit.
Bij mijn 101 ambu is het gemakkelijker om het van onderen te benaderen, als ik het in het smoelenboek goed gezien heb heb jij een 88/defender hybride, dus misschien gaat het ook wel via het luik in de zittingbak.
Als je een 5 speed bak hebt, zit de schakelaar in het huis van de voorste uitgaande as geschroefd.

Dennis B
Jan Aart

Re:testen werking diff lock

Bericht door Jan Aart »

Bij mijn 110 3.5v8 1987 werkt volgens mij mijn diff lock niet goed, hoe kun je de werking van je diff lock het beste testen ?
Dennis101

Re:testen werking diff lock

Bericht door Dennis101 »

Jan,

Je schakelt de difflock in (als hij vacuum bediend is even een metertje recht!! voor en achteruit rijden, of tot het lampje brand). Krikt een wiel op (maakt niet uit welke) en probeer het wiel met de hand te draaien, als dit direct of binnen een omwenteling niet lukt werkt de difflock goed.
Anders heb je een klusje te doen.
Leg voor de zekerheid hout of stenen voor en achter een van de wielen, dan weet je zeker dat hij niet wegrolt.
Ook bij het ronddraaien geen handen of voeten onder het opgekrikte wiel, veiligheid voor alles.

Dennis B
Plaats reactie