emigratie naar schotland

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ed

emigratie naar schotland

Bericht door Ed »

Een vraag over het volgende
, dit voorjaar gaan we emigreren naar schotland.
we willen de auto meenemen , zonder dat we hem ,,officieel uitvoeren en invoeren, dit ivm dat de apk nog tot augustus loopt en het een oude wagen is.

Weet iemand of het mogelijk is om tot augustus in de U.K. nog te rijden met een nederlands kenteken, hoe regel je dat met o.a. de nederlandse wegenbelasting.

reacties graag per mail of telefoon 026 355 4664

Groeten, Ed
Ed

Re: emigratie naar schotland

Bericht door Ed »

reacties uiteraard niet alleen via mail of telefoon ook op het prikbord. :-)Ed schreef:
>
> Een vraag over het volgende
> , dit voorjaar gaan we emigreren naar schotland.
> we willen de auto meenemen , zonder dat we hem ,,officieel
> uitvoeren en invoeren, dit ivm dat de apk nog tot augustus
> loopt en het een oude wagen is.
>
> Weet iemand of het mogelijk is om tot augustus in de U.K. nog
> te rijden met een nederlands kenteken, hoe regel je dat met
> o.a. de nederlandse wegenbelasting.
>
> reacties graag per mail of telefoon 026 355 4664
>
> Groeten, Ed
Hendrik "Blue-Box" SIII

Re: emigratie naar schotland

Bericht door Hendrik "Blue-Box" SIII »

Wegenbelasting = houderschap belasting.

Dus zolang je de auto op een Nederlands kenteken laat staan betaal je gewoon door, ook al is de auto in het buitenland.
Ook hou je de APK verplichting, al is hier bijna geen controle op.

Of je in Schotland met een Nederlandse auto mag rijden zal afhangen of je Schots ingezetenen wordt en hoe de wet daar in elkaar zit.
In Nederland zou het niet mogen.....
Disco

Rokje voor henk

Bericht door Disco »

Als je dan toch naar schotland gaat misschien kan dan een rokje sturen(moettie wel z'n onderbroek uit maar loopt wel wat minder voor l**.
Ik weet wel dat je als nederlander geen wagen met een buitenlands kenteken mag in nederland mag rijden.
Kom je niet in de problemen met je verzekering (ook in het buitenland)als je zonder APK rijd??
Ik denk dat de makkelijkste manier is om een adres in nederland te houden (een post adres bij familie of zo).

groeten Theo Kaufmann/Disco
Arno

Re: Rokje voor henk

Bericht door Arno »

Ik weet niet hoe het met schotland zit. Maar als je bv. naar belgie verhuist dan mag je nog een jaar met een nederlandseplaat rijden en dan moet je hem omzetten naar belgisch kenteken. Je moet dan wel een geldige APK hebben.

Groetjes Arno
Ed

Bericht door Ed »

Ik ben er al uit, ik ga naar schotland, kan zowieso tot de apk geldig is daar rijden met een nederlands kenteken, betaal dan met een automatische incasso de wegenbelasting. dit is een oplossing gekregen van een medewerker van het belastingkantoor.

Maar goed, het probleem is opgelost, daar ga ik dan wel tegen die tijd uitkijken naar een 110 met een rechtsstuur en Britisch kenteken.

wat betreft het rokje, ,,,,,,,, eerst leren doedelzak spelen voor dat we over gaan tot de aanschaf van een rokje :-)
paul

Bericht door paul »

Is het geen idee om de auto te schorsen zodat je geen wegenbelasting meer betaald en ook niet meer apk plichtig bent? In schotland zien ze echt niet of jij apk of verzekerd bent lijkt me!
Ed

Bericht door Ed »

lijkt me geen goed idee, geen apk is gelijk aan geen verzekering ! en een auto schorsen is rijden zonder papieren lijkt me. lijkt me niet verstandig.
Plaats reactie