Oldtimer -> Benzine naar Diesel -> RDW

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marchel Gerbers

Oldtimer -> Benzine naar Diesel -> RDW

Bericht door Marchel Gerbers »

Hallo prikkers,

Ik zit er over te denken een diesel motor (2.25) in een landrover 88 serie 3 te plaatsen (meer dan 25 jaar oud, dus oldtimer). Er zit nu een benzine 2.25liter in. Het gaat om een origineel landrover blok (dus net als ze ook verkocht zijn). Wat moet ik doen om het kenteken te veranderen?

Ik heb even op de site gezocht. Er wordt hier gesproken over een geluidsmeting bij de RDW in lelystad? Ik pas de auto verder niet aan dus eigenlijk gaat het hier om een auto zoals hij ook ooit verkocht is en waarvan eigenlijk alle info beschikbaar is bij de RDW. Geld dit ook voor oldtimers?

Kortom wie heeft hier ervaring mee?

Groeten,

Marchel
Floris (SIIFC in wording)

Re: Oldtimer -> Benzine naar Diesel -> RDW

Bericht door Floris (SIIFC in wording) »

Een vriend van me had een Lightweight benzine en deze laten omkeuren naar een diesel. Beiden uiteraard 2,25L. Dit was een kwestie bij de RDW langs en ze keken er naar of het deugdelijk werk was geweest en een apk keuring. Geen problemen en geen nieuwe type goedkeuring o.i.d. want die was er al voor die auto.

Ehm typegoedkeuring... was daar geen leeftijd aan verbonden, auto's ouder dan.....

Snelle keuring, en nu rijdt hij al 5 jaar met de nieuwe motor in zijn auto rond.
Henk--------Darwin LW 88

Bericht door Henk--------Darwin LW 88 »

Hoi,
Mijn sleutelmaatje heeft met zijn 109 serie 3 van diesel naar benzine gegaan, langs de RDW in Zeewolde gekeurd en geklijk een apk erop ging allemaal erg soepel.
Zelf ga ik met mijn LW 88 de diesel eruithalen en er een benzine inhangen, de diesel doet het prima , maar ik wil nu meer op comfort gaan en dus een benzine erin hangen.

grt Henk.....
Larosaurus

Bericht door Larosaurus »

Welk comfort zoek je als je van diesel naar benzine gaat, ik heb namelijk een 2.25 benzine en kan weinig verschillen met een diesel ontdekken behalve bij de pomp dan (1 op 5)
Erskine

Bericht door Erskine »

Euh...wat ga jij met die diesel doen???

Wij zitten al een eeuwigheid op een nieuwe krukaspulley te wachten voor ons 2,5 liter blok, maar dat wil schijnbaar niet zo lukken. Missien dat we dan jouw 2,25-je erin kunnen lepelen als die het echt zo goed doet.

Alvast bedankt voor je reactie (als ik die krijg tenminste...)
Henk--------Darwin LW 88

Bericht door Henk--------Darwin LW 88 »

Tja, het comfort....... de diesel maakt gewoon meer herrie
de benzine loopt gewoon net ff beter mee op de snelweg
en 1 op 5 , moet je toch eens wat aan je afstelling doen en een Weber erop zetten
loopt een stuk beter/zuiniger.

grt Henk......
janzzen

Bericht door janzzen »

laat dat benzine blokje gewoon lekker zitten en leg er een lpg tank in, daar ga je met een oldtimer pas echt lol aan beleven!

( laatste keer getankt voor 43.2 ct per liter! texaco in arnhem aan de matserweg)

janzzen
Larosaurus

Moet ja na LPG inbouw nog extra keuring?
Frans

Bericht door Frans »

Als je het zelf doet wel.
Als je het door een officieel inbouwstation laat doen niet.

Frans Bonnes
Larosaurus

Mag je dat zelf doen?
Marchel Gerbers

Bedankt

Bericht door Marchel Gerbers »

Hoi Allemaal,

Er ligt een benzine met LPG in. Een kennis heeft belang bij deze auto en wil er graag een diesel in. Zelf heb ik nog een diesel blok staan maar die moet gevlakt worden en er moeten nieuwe zuigerveren in.

Bednakt voor alle info. Het wordt dus gewoon een bezoekje aan de RDW.

Gr,

Marchel
Plaats reactie