grijs=>geel ????
grijs=>geel ????
We hebben een landrover op het oog met een grijs kenteken, maar we hebben 2 kids en die willenook mee, d eauto is over een half jaar belasting vrij, maar hoe lossen we dit nu op we horen allerlei verhalen over BPM als we hem laten keuren door rdw, iemand die ons kan helpen ??
mvg richard
mvg richard
Re: grijs=>geel ????
Beste Richard,
Als je ruimte in je auto wilt hebben voor 4 personen zou ik uitkijken naar een Stationwagon met geel kenteken.
In een grijskenteken met maximaal maar 3 zitplaatsen kan en mag je geen 4 personen vervoeren.
Bovendien zal je de Land Rover die je op het oog heb ook nog eens moeten gaan verbouwen, je kunt je afvragen of de kosten hiervoor wel afwegen tegen de mogelijke meerprijs van een Stawag.
Succes,
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Als je ruimte in je auto wilt hebben voor 4 personen zou ik uitkijken naar een Stationwagon met geel kenteken.
In een grijskenteken met maximaal maar 3 zitplaatsen kan en mag je geen 4 personen vervoeren.
Bovendien zal je de Land Rover die je op het oog heb ook nog eens moeten gaan verbouwen, je kunt je afvragen of de kosten hiervoor wel afwegen tegen de mogelijke meerprijs van een Stawag.
Succes,
het probleem is, dat we een 88 leightweight willen iomdat we dta model gewoon heel mooi vinden, en de originele groene bankjes zitten er bij, probleem i salleen hoed dat werkt met keuren en bpm en zo.
mvg johan
mvg johan
Richard,
Lightweights worden normaal gesproken als geel kenteken gekeurd, juist vanwege het feit dat er bankjes in zitten.
Waarschijnlijk staat de Lightweight op grijs maar wordt voor geel betaald.
Als hij belastingvrij wordt is het niet meer interressant of het nu geel of grijs is.
Wat jou eerdere vraag betreft over de BPM: De Laro is al te oud voor verrekening.
Lightweights worden normaal gesproken als geel kenteken gekeurd, juist vanwege het feit dat er bankjes in zitten.
Waarschijnlijk staat de Lightweight op grijs maar wordt voor geel betaald.
Als hij belastingvrij wordt is het niet meer interressant of het nu geel of grijs is.
Wat jou eerdere vraag betreft over de BPM: De Laro is al te oud voor verrekening.
Het leuke is dat de wet een foutje heeft gemaakt met het bepalen van de nieuwe inrichtingseisen! Het houd in dat de politie geen bekeuringen meer uitschrijft aan mensen die veel te veel mensen vervoeren in een grijs kenteken auto zolang ze maar in de cabine zitten (dus in het geval van de LW mag de laadbak wel als er geen schot tussen zit) en niet de bestuurder het zicht belemmeren.
Vandaar dat je nu heel veel "turken busjes" ziet rijden volgepropt met kinderen die naar school worden gebracht. Let wel op dat het om een oude wagen moet gaan want anders heb je weer gordel plicht.
ps. of dit veilig rijden is moet je natuurlijk wel zelf bepalen!
Vandaar dat je nu heel veel "turken busjes" ziet rijden volgepropt met kinderen die naar school worden gebracht. Let wel op dat het om een oude wagen moet gaan want anders heb je weer gordel plicht.
ps. of dit veilig rijden is moet je natuurlijk wel zelf bepalen!
Bpm word volgens mij alleen voor de eerste 100 maanden van nieuw voor de auto berekend.
Kijk even rond er zijn genoeg bedrijven die lightweight's hebben die wel wegenbelasting vrij zijn.
Kom je dan toch bij een wagen die pas over 6 maanden 25 jaar word zou ik de verkoper vragen ham gelijk om te laten keuren.
Ps om bouwen steld niets voor twee banken achterin en klaar is uh Richard.
Kijk voor je verzekering voor z'n kleine €200 heb je een allrisk verzekering voor een klassieker.
Zorg dat alles in orde is laat een ander mee kijken ivm omkatten, rot en andere minder leuke dingen.
voor de rest zal je zien dat je zo besmet bent(larovirus).
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Kijk even rond er zijn genoeg bedrijven die lightweight's hebben die wel wegenbelasting vrij zijn.
Kom je dan toch bij een wagen die pas over 6 maanden 25 jaar word zou ik de verkoper vragen ham gelijk om te laten keuren.
Ps om bouwen steld niets voor twee banken achterin en klaar is uh Richard.
Kijk voor je verzekering voor z'n kleine €200 heb je een allrisk verzekering voor een klassieker.
Zorg dat alles in orde is laat een ander mee kijken ivm omkatten, rot en andere minder leuke dingen.
voor de rest zal je zien dat je zo besmet bent(larovirus).
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Hoi
En hoe reageren verzekeringsmaatschappijen als je een aanrijding krijgt in een LW op grijs met 3 kids achterin, met blijvend letsel.
Dit lijkt me een onverstandige gok.....
Groet Bowy
En hoe reageren verzekeringsmaatschappijen als je een aanrijding krijgt in een LW op grijs met 3 kids achterin, met blijvend letsel.
Dit lijkt me een onverstandige gok.....
Groet Bowy
pff het word mij nu wat verwarrend (-:, maar de lightweight die wij willen kopen heeft een echt grijs kenteken, en de bankjes zijn er dus ook netjes uitgehaald,
en de huidige eigenaar gebruikt hem ook niet om mensen te vervoeren, maar ik wil gewoon af en toe mijn kinderen mee nemen, dus ik heb braaf gebeld met rdw, hoe dat met het kenteken zat, en die verwees me weer door naar de douane, en begon over bpm. en toen begreep ik het niet meer.
en we vinden het juistr zo'm hele mooie auto, maar we willen ook geen bekeuring krijgen ..
en de huidige eigenaar gebruikt hem ook niet om mensen te vervoeren, maar ik wil gewoon af en toe mijn kinderen mee nemen, dus ik heb braaf gebeld met rdw, hoe dat met het kenteken zat, en die verwees me weer door naar de douane, en begon over bpm. en toen begreep ik het niet meer.
en we vinden het juistr zo'm hele mooie auto, maar we willen ook geen bekeuring krijgen ..
bedankt, d ebankjes zitten erbij, volgens mij is hij net rot heb er even onder gelegen, de motor loopt prima, hij remt zelfs goed. denk maar dat we dan toch maar moeten gaan kopen.(-:
alvast bedankt
alvast bedankt
richard ga op zeker kijk even op www.ronbolleboom.nl bel hem hij geef je een eerlijk antwoord.
Hij keurt meerdere Laro's per week hieronder ook vele lighweight's.
Ron kan je precies vertellen hoe en wat.
Kijk even bij z'n aanbad van auto's hij heeft er meerdere staan en levert ze af zoals jij ze wil hebben.
De RDW,Douane en andere strepenjagers weten vaak van voren niet wat ze van achteren doen geven dus ook een standaard antwoord, ze zijn vaak nog tegenstrijdig ook
Ps.geen aandelen,geen koffie voor de rest wel een heel tevreden klant
groeten Theo Kaufmann/Disco
Hij keurt meerdere Laro's per week hieronder ook vele lighweight's.
Ron kan je precies vertellen hoe en wat.
Kijk even bij z'n aanbad van auto's hij heeft er meerdere staan en levert ze af zoals jij ze wil hebben.
De RDW,Douane en andere strepenjagers weten vaak van voren niet wat ze van achteren doen geven dus ook een standaard antwoord, ze zijn vaak nog tegenstrijdig ook
Ps.geen aandelen,geen koffie voor de rest wel een heel tevreden klant
groeten Theo Kaufmann/Disco
Voor de duidelijkheid, het enige wat je de komende nog zal moeten betalen bij een geel kenteken is de houderschapsbelasting. BPM kan alleen worden berekend op auto's die zijn gebouwd vanaf 1 januari 1993. Dat was de datum waarop de BPM in Nederland werd geintroduceerd als vervanger van de BVB (Bijzondere Verbruiks Belasting).
Groet,
Marco, mda@wxs.nl
LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
Groet,
Marco, mda@wxs.nl
LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
Alle informatie die je zoekt is op de site van de belastingdienst
te vinden. (www.belastingdienst.nl, kies 'douane', ' belasting van auto's en motoren' en dan 'Wat zijn personenauto's ...'. Dan vind je een hoop info over grijs/geel, ombouwen en BPM. In detail heb ik dit in een eerder bericht geschreven - zoek in dit prikbord op auteur 'Roel').
Kortom: als de auto ouder is dan 25 jaar hoef je geen BPM te betalen. Van 9 tot 25 jaar moet je nog steeds 10% van de BPM
betalen indien de 'bestelauto' tot personenwagen omgebouwd wordt. Ik heb geen idee hou duur zo'n LW was, maar ik denk dat
je 500 a 1000 euro aan BPM moet bijbetalen.
Het beste kun je gewoon 6 maanden wachten en dan de auto
laten omkeuren (hiervoor moet hij wel weer voor 2/3 origineel
zijn, anders krijg je daar weer problemen mee - zie eerdere
berichten op dit prikbord).
Succes!
Roel, die nog steeds geen LaRo gevonden heeft en twijfelt tussen een SIII en een Defender
te vinden. (www.belastingdienst.nl, kies 'douane', ' belasting van auto's en motoren' en dan 'Wat zijn personenauto's ...'. Dan vind je een hoop info over grijs/geel, ombouwen en BPM. In detail heb ik dit in een eerder bericht geschreven - zoek in dit prikbord op auteur 'Roel').
Kortom: als de auto ouder is dan 25 jaar hoef je geen BPM te betalen. Van 9 tot 25 jaar moet je nog steeds 10% van de BPM
betalen indien de 'bestelauto' tot personenwagen omgebouwd wordt. Ik heb geen idee hou duur zo'n LW was, maar ik denk dat
je 500 a 1000 euro aan BPM moet bijbetalen.
Het beste kun je gewoon 6 maanden wachten en dan de auto
laten omkeuren (hiervoor moet hij wel weer voor 2/3 origineel
zijn, anders krijg je daar weer problemen mee - zie eerdere
berichten op dit prikbord).
Succes!
Roel, die nog steeds geen LaRo gevonden heeft en twijfelt tussen een SIII en een Defender
Als ik mijn series III ambulance uitvoering op geel kenteken zou willen laten keuren, wat zou ik daarvoor precies moeten doen. (Gelet op gordels, bankjes etc?)
Alvast bedankt!
grt Bas
Alvast bedankt!
grt Bas
hou wel rekening met de verzekering, ze betalen niks als er wat gebeurt met mensen achterin
Bas,
ik meen dat de precieze omschrijving van de voorwaarden
altijd in een "Uitvoeringsbesluit" te vinden is. Die kun je
op de site van de overheid vinden. Zie mijn eerder bericht van
24-02-03 ("Re: grijs kenteken". Op soortgelijke manier als ik daar de info over een kampeerauto gevonden heb moet je
de exacte voorwaarden mbt het vervoer van passagiers kunnen vinden (denk ik).
Ik denk dat puur het op geel kenteken zetten altijd kan (je moet juist aan extra voorwaarden doen voor een grijs kenteken; geel kan altijd), maar voor het veilig vervoeren van passagiers moet je je misschien aan bepaalde richtlijnen houden.
Roel
ik meen dat de precieze omschrijving van de voorwaarden
altijd in een "Uitvoeringsbesluit" te vinden is. Die kun je
op de site van de overheid vinden. Zie mijn eerder bericht van
24-02-03 ("Re: grijs kenteken". Op soortgelijke manier als ik daar de info over een kampeerauto gevonden heb moet je
de exacte voorwaarden mbt het vervoer van passagiers kunnen vinden (denk ik).
Ik denk dat puur het op geel kenteken zetten altijd kan (je moet juist aan extra voorwaarden doen voor een grijs kenteken; geel kan altijd), maar voor het veilig vervoeren van passagiers moet je je misschien aan bepaalde richtlijnen houden.
Roel
Ga jij even de boot in als je een auto op kenteken laat zetten: BPM betaal je op elke wagen die je op geel kenteken laat zetten zolang hij geen 25 jaar oud is, BEHALVE op een ex- militair voertuig : deze dingen zijn ook onder de 25 jaar vrijgesteld van BPM.
Rene Gans/ Auto ReGa Ede
SIII 88 schreef:
>
> Voor de duidelijkheid, het enige wat je de komende nog zal
> moeten betalen bij een geel kenteken is de
> houderschapsbelasting. BPM kan alleen worden berekend op
> auto's die zijn gebouwd vanaf 1 januari 1993. Dat was de
> datum waarop de BPM in Nederland werd geintroduceerd als
> vervanger van de BVB (Bijzondere Verbruiks Belasting).
>
> Groet,
> Marco, mda@wxs.nl
> LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
Rene Gans/ Auto ReGa Ede
SIII 88 schreef:
>
> Voor de duidelijkheid, het enige wat je de komende nog zal
> moeten betalen bij een geel kenteken is de
> houderschapsbelasting. BPM kan alleen worden berekend op
> auto's die zijn gebouwd vanaf 1 januari 1993. Dat was de
> datum waarop de BPM in Nederland werd geintroduceerd als
> vervanger van de BVB (Bijzondere Verbruiks Belasting).
>
> Groet,
> Marco, mda@wxs.nl
> LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71