(de straatverger komt nu eenmaal niet overal en meestal gaat het dan over de picknick vuilniszakjes, jaja zakjes, dat dan weer wel, maar die zijn vervolgens blijkbaar te zwaar om mee naar huis te nemen). Ruimt lekker op en we zijn nu eenmaal niet allemaal milieu barbaren.
Maar goed, de herkomst van die zooi is dus onbekent.
Gisteren weer eens een rolletje vloerbedekking opgepikt (niks bijzonders kom je wel vaker tegen en het zou je verbazen hoeveel tapijt je met enige goede wil in een kliko kunt krijgen) achterin gegooid en naar huis. Maar voor ik terug achter het stuur zat was het me al duidelijk dat dit niet zomaar een rolletje tapijt was. Hier had waarschijnlijk een maand lang een kudde honden op geleefd (zonder ze tussen door uit te laten). Wat een verschrikkelijk smerige stank.
Nu ben ik te eigenwijs om dan weer te stoppen en het ding terug in de berm te gooien en het is vanmorgen dan ook gewoon in mijn klikootje aan de straat gezet.
Maar het moest natuurlijk een keer gebeuren... dat je echt een smerig pakketje treft.
Groet, Wilberth
(die nog steeds af en toe wat zooi mee neemt, meer voortaan wel iets voorzichtiger is met rolletjes tapijt