Nauurlijk kan ik als gediplomeerd redder-in-nood (zowel ANWB, AA als Route Mobiel) zo'n hulpkreet niet negeren. Dus vol goede moed naar Eindhoven gereist. (Ik was toch op weg met een wagen vol gereedschap naar Mierlo om wat bij te beunen...dus dat kon er nog wel even tussen door). Bij aankomst bleek al gauw dat de accu leeg was. Overstarten was snel gebeurd, maar daarmee was het probleem niet opgelost, want bijladen deed de Rag ook al niet. (Er was Rob inmiddels wel wat opevallen aan rode lampjes dienietbrandenalszezoudenmoetenbranden en diewelbrandenalszenietzoudenmoetenbranden. Problemen dus.
De spanningregelaar bleek de spanningen van afgelopen tijd niet aangekunt te hebben en was daarop dus overleden. Na een rondje Eindhoven gedaan te hebben, is het toch gelukt een (bijna) passende spanningregelaar te vinden. Het monteren bleek iets minder eenvoudig omdat de een of ander ingenieus persoon de dynamo enigzins had aangepast aan z'n eigen standaard. Hierdoor blijkt het monteren van de originele spanningsregelaar net niet mogelijk te zijn; als je deze dan toch monteerd zit-ie scheef, en gaat-ie kapot

Om een kort verhaal lang te maken....
Nieuwe spanningsregelaar aangepast, gemonteerd, Rag overgestart, familie in Rag gemonteerd en weggestuurd...Heb Rob net nog gesproken en alles lijkt in orde te zijn.
Na ongeveer een 1/2 uur te laat op mijn volgende afspraak aangekomen te zijn, blijkt dat daar een hele groep pony's (ook 4x4) met bereidsters staat te wachten totdat Bart eindelijk het hek gemaakt heeft. Ook dat karwei hebben we in en record-tempo kunnen afwerken...(met dank aan Appie van Grondanker!!)
En ik nu maar hopen dat Rob (net als ik) tevreden onderuit aan z'n pijpje zit te zuigen...

Groet, Bart, van Partner...