Nog een keertje: vacuum

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jurjen

Nog een keertje: vacuum

Bericht door Jurjen »

Dankzij de prikpagina heb ik :
- een elektrisch vacuumpompje keurig geplaatst in mijn SIII
- een relais in de schakeling gezet

Blijf ik nog zitten met het volgende:
- het pompje draait nu continu, geschakeld achter het contact. Lijkt mij onnodig veel draaien voor het pompje
- ik hoor ook wel eens van schakelen via de remlichten, maar dan heb je geen "voorraadje", lijkt me. (raar eigenlijk: voorraadje van iets dt er juist niet is?!?!?)
-wat ik eigenlijk zou willen is een schakeling door een sensor op het vacuumtankje, bijv. bij 0.5 bar onderdruk 12 volt aan , bij 0.8 bar onderdruk weer uit.

Bestaat er zo'n sensor, zoja weet iemand merk/type. Ik kan het niet vinden op Internet.
Ook de Brezan in de buurt kent het niet.
Jurjen
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: Nog een keertje: vacuum

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

Als je het zo zou aansluiten zou ik ook hem op het remlicht aansluiten, zodat hij ook aangaat als je remt. En op je sensor. Kijk voor een sensor eens op www.farnell.com

groet Frank
janzzen

Re: Nog een keertje: vacuum

Bericht door janzzen »

BRILJANT!!!!!!!!
echt :-)

janzzen
Dennis101

Re: Nog een keertje: vacuum

Bericht door Dennis101 »

Een voorraadje heb je al in de servo zelf zitten, je moet natuurlijk wel de vacuumtank loskoppelen (die is niet meer nodig).
Ik heb mijn electrische vacuumpomp ruim 1,5 jaar in gebruik en geschakeld (via een relais) achter de remlichtschakelaar. Ik kan mij geen moment herinneren dat ik vacuum tekort kwam.
Dus de vacuumpomp rechtstreeks met een slang naar de servo en schakelen via de remlichten. Je kan wel overwegen om de pomp ook af te schakelen als er al genoeg vacuum is, maar dan evengoed achter de remlichten blijven schakelen.

Dennis B.
Plaats reactie