C- Zeg Wilberth..
W- hmmhmm (was niet op m'n spraakzaamst)
C- zo'n range rover hè (gaat bij ons dan automatisch om een oldtimertje)
W- Ja (interesse was gewekt, maar zag nog niet waar het heen moest)
C- Als je dan een keer gas geeft op de invoegstrook, dan is die toch wel lang genoeg (dit in tegenstelling tot met mijn SIII diesel die net met 65 km/h van de invoegstrook af kwam, al kwam dit volgens mij door de grote aanhanger)
W- Ja hoor, zit wel iets meer pit in (understatement, maar ik verwachte nog steeds een goedbedoelde "kat" naar mijn stoombootje)
C- en als het dan regent dan zit ik binnen toch wel droog
W- ja hoor (denk het wel , hoor hier zelden range rijders klagen over binnen regenen terwijl mijn SIII toch behoorlijk on-dicht is)
C- ennuh, daar zit toch wel vering in..
W- maar deze heeft ook vering hoor (maar ik begrijp wat ze bedoelt, begin alleen de richting van dit gesprek en beetje kwijt te raken)
C- en fatsoenlijke stoelen net als moderne auto's
W- das gemeen, maar wel waar..
C- en dat stuurt en remt toch wel wat beter als deze
W- geen idee, maar je zou verwachten van wel (ga toch echt geen range rover kopen hoor, vind deze veel te leuk...)
C- Dan wil IK wel een range rover...(als een kind in de speelgoedwinkel dat zojuist besloten heeft toch een action-man ipv een barbie te kopen)
W- (blijft hier erg stil), maar jij wou toch een modernere auto..(weet ik, stomme opmerking, ik wil het maar even niet hebben over betrouwbaarheid en al dat soort dingen..)
C- nee hoor, vind zo'n range ook wel stoer.
Tjaa, daar zit je dan, de ene week wordt je te verstaan gegeven dat 3 landrovers wel genoeg is en dan dit...
Zou deze verstokte oliestoker dan toch nog aan de benzine moeten? Met 4 cilinders teveel?
Maar goed, zeg eens eerlijk, wanneer heb jij voor het laatst te horen gekregen dat je nodig nog een stukje van solihull's glorie bij moest kopen.
Groet, Wilberth
die eens even geduldig afwacht of dit overwaait of niet, maar het ergens wel ziet zitten

Zeg Peter, wanneer is de Range van Odette "street legal" verwacht dat ik tegen die tijd iemand heb voor een proefritje... denk ik...als ze dit dan nog steeds meent.