Hoi allemaal,
Weer eens even een update van de chassisswop van mijn serious IIa
Vandaag heb ik de motor helemaal aangesloten, de chassisbalk onder de bak gemonteerd, de achterbak gemonteerd, de benzine tank gemonteerd, de schokdemper bevestigings punten en de bumpstops links achter verplaatst. De gastank in de bak gemonteerd, de motor geprobeerd aan het lopen te krijgen..... Wat helaas (nog) niet lukte.
Even voor de beeldvorming, er staat dus nu een bijna complete auto... de deuren, stoelen, bodemplaten en stoelenbak ontbreken nog en de voorbumper.
De bovenste rand van de achterbak zit nu (met gastank, volle benzine tank en rolbar) op 141 cm dus da's best hoog. Onder het dif heb ik 31 cm vrije ruimte.
Helaas ben ik vandaag ook tegen het eerste echte probleem aangelopen. Omdat ik een LW chassis van RB had gekocht, en hij deze alvast had aangepast met andere outriggers. Blijkt nu mijn achterbak erop zit en het schutbord staat. Dat mijn deur niet past...... Ik heb ongeveer 1,3 a 1,5 cm tekort. Na alles nagemeten te hebben blijkt de outrigger op de verkeerde plek te zitten. Oftewel Ron heeft hem er verkeerd op gelast..... Helaas is hij niet bereikbaar voor commentaar, is nl weg tot en met woensdag) Nu zijn er 2 mogelijkheden:
Of ik verplaats mijn schutbord naar voren. door A: mijn outriggers af te slijpen en ze ieyts naar voren vast te lassen; B: gewoon het schutbord iets naar voren schuiven en een "spacer" tussen het schutbord en de outrigger plaatsen.
Of ik verplaats mijn bak naar achteren (veel meer werk), Door van de achterbumper alle bevestiging af te slijpen en dan van mijn oude chassis de goede achterbumper af te slijpen en die op mijn nieuwe te lassen zodat ik je niet kunt zien dat ik de bak verplaatst heb. Voordeel hiervan is, dat mijn veerschommmels minder uitsteken achter mijn auto (steken nu zo'n 3 a 4 cm uit, is dit een probleem bij de apk??? Iemand enig idee>?) . en de achter as meer in het midden van de wielkast komt, deze zit nu wat te ver naar achteren.... I moet voor deze optie natuurlijk ook of mijn outrigger van mijntank naar achteren verplaatsen (zodat mijn steoelen bak naar achteren kan, of een strip maken tussen de steoelen bak en de achterbak......
Iemand suggesties wat ik het beste kan doen? Het tijdsverschil speelt natuurlijk ook een rol maar ik doe het liever goed....
Groetjes Bowy
Update chassis swop, Serious IIa
Re: Update chassis swop, Serious IIa
Bowy,
Waar zijn je deuren te kort?? Aan de onderkant of aan de achterkant?
In beide gevallen denk ik dat de beste en makkelijkste optie deurverlenging is, bovendien geeft dat geen afkeuringsperikelen bij de APK.
Bij verlenging aan de achterkant is het een kwestie van plaatwerk verlengen en je slotvanger verhogen en klaar is Kees (Eh...Bowy).
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", op maat en passend.
Waar zijn je deuren te kort?? Aan de onderkant of aan de achterkant?
In beide gevallen denk ik dat de beste en makkelijkste optie deurverlenging is, bovendien geeft dat geen afkeuringsperikelen bij de APK.
Bij verlenging aan de achterkant is het een kwestie van plaatwerk verlengen en je slotvanger verhogen en klaar is Kees (Eh...Bowy).
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", op maat en passend.
Hoi Aad,
Bedankt voor je reactie, maar volgens mij ben ik nog neit helemaal duidelijk geweest.... De deuren zijn namelijk te lang....
Voor welke optie zou jedan gaan?
Groetjes Bowy
Bedankt voor je reactie, maar volgens mij ben ik nog neit helemaal duidelijk geweest.... De deuren zijn namelijk te lang....
Voor welke optie zou jedan gaan?
Groetjes Bowy
Bowy,
Dat is het tegenovergestelde van tekort, maar de oplossing zou net zo simpel kunnen zijn.
Ik begrijp hieruit dat je aan de achterzijde een stukje deur teveel hebt.
Gezien het feit dat je graag toppless (nee Henk, dat is niet met ontbloot bovenlijf) rijdt zou je de doortops eraf kunnen halen en de onderkant van de deur ontleden, frame inkorten, plaatwerk inkorten en weer in elkaar zetten.
Dit kan uiteraard met de doortops ook alleen kun je het glas niet op maat snijden.
Echter als je het niet erg vind dat je ruitjes een iets grotere overlap in het midden hebben is dat geen probleem.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Dat is het tegenovergestelde van tekort, maar de oplossing zou net zo simpel kunnen zijn.
Ik begrijp hieruit dat je aan de achterzijde een stukje deur teveel hebt.
Gezien het feit dat je graag toppless (nee Henk, dat is niet met ontbloot bovenlijf) rijdt zou je de doortops eraf kunnen halen en de onderkant van de deur ontleden, frame inkorten, plaatwerk inkorten en weer in elkaar zetten.
Dit kan uiteraard met de doortops ook alleen kun je het glas niet op maat snijden.
Echter als je het niet erg vind dat je ruitjes een iets grotere overlap in het midden hebben is dat geen probleem.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Hoi Aad,
Op zichzelf creatief ware het niet dat die oplossing ook ten koste gaat van mijn toch al beperkte beenruimte.... Helemaal omdat ik Volvo V70 stoelen heb gemonteerd die ook al wat ruimte snoepen.
Ik ga geloof ik voor de arbeidsintensieve methode van het verplaatsen van de achterbak....
Groet Bowy
Op zichzelf creatief ware het niet dat die oplossing ook ten koste gaat van mijn toch al beperkte beenruimte.... Helemaal omdat ik Volvo V70 stoelen heb gemonteerd die ook al wat ruimte snoepen.
Ik ga geloof ik voor de arbeidsintensieve methode van het verplaatsen van de achterbak....
Groet Bowy