PDC (Parc Distance Control) of...

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Amadeus

PDC (Parc Distance Control) of...

Bericht door Amadeus »

In mijn discovery wil ik een inparkeer-systeem bouwen (voor en achter), maar ja welke. Heeft iemand ervaring met een systeem in een discovery? Het liefst wil ik niet met bliepjes, maar met een schermpje waarop de afstand staat tot het object.
Een camera is ook een optie (wel een stuk duurder), maar de kans is groot dat ze die er afslopen.

Graag advies...
La Gomera

Re: PDC (Parc Distance Control) of...

Bericht door La Gomera »

Ola Amadeus!

Hoe heb je het al die jaren zonder PDC gedaan, ging dat goed besteed dan je centen aanwat anders of steun een echt goed doel. Ik krijg soms het gevoel dat we aardig geconditioneerd zijn als konsument en het ineens lijkt of we niet zonder die nieuwigheden en hebbedingetjes kunnen. Koop voor dat geld een goeie lier of zo.
Misschien zit ik er wel helemaal naast maar denk er nog eens over na!

Adios and keep thinking!
Henk.
Louis

Re: BIH (Boem Is Ho)

Bericht door Louis »

Voor een lier en achter een nato-trekhaak helpt ook.
The green no mud

Bericht door The green no mud »

Of informeer naar een mini

Jan
Amadeus

Bericht door Amadeus »

Beste Henk,

Het gaat al jaren goed. Maar nu kom ik steeds vaker in erg smalle straatjes (waar maar net een auto doorkan), en daar moet ik nu juist parkeren. En in dit soort situatie's telt elke centimeter (als ik die kan zien tenminste).
Amadeus

Bericht door Amadeus »

Bedankt hoor, als ik nog eens wat wil weten, vraag ik het zeker weer de 'wise guys'.
Aad Koene

Re: Parkeerruimtevergroter

Bericht door Aad Koene »

Amadeus,

een andere optie is het rijkelijk verhogen van je voertuig waardoor je over de neuzen en konten van andere auto`s heen kunt zonder ze te raken.
Je hebt dan aan iets meer als 100 inch (2,54meter) genoeg parkeerruimte en daar past zelfs een Mini niet in.

Nee, even zonder gekheid, misschien grappen we er over maar het zijn zeer prijzige systemen zonder enige toegevoegde waarde.
Als er namelijk een ijzeren paal tussen 2 censors staat "zie" je hem niet maar levert die wel een hele dure deuk op.
Veel van deze systemen zien zelfs een klein kind achter de auto niet!!

Succes met je keuze.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", plain zonder poespas en zonder parkeerprobleem (boem is ho)
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Dat verhogen is wel een goede optie zoals Aad hem alnoemt, helaas moet je dan wel altijd een keukentrapje bij je hebben om in en uit te kunnen stappen .

En als je hem iets minder verhoogt heb jij in ieder geval nooit deuken alleen die anderen net wel.... aan de bovenzijde van de motorkap en halverwege de achterruit

Groetjes Bowy
Alfred

Bericht door Alfred »

Heb geen PDC op een Disco maar op een Freelander, waarbij ik heb gekozen voor het door Laro zelf geleverde systeem (van BMW-origine, meen ik). Het functioneert en bevalt uitstekend.
Het systeem werkt met 4 sensoren die naar mijn ervaring het gebied achter de auto afdoende bestrijken. Dat-ie een kind zou overzien acht ik dan ook volstrekt onmogelijk en ik heb nog niet ervaren dat het systeem paaltjes of wat dan ook niet waarnam.

Wel is het een 'piep-systeem', na negatieve ervaringen met andere PDC-systemen op andere auto's had dat ook niet mijn voorkeur maar in dit geval werkt het gewoon goed. Geen veelvuldig vals alarm, zoals ik bij vorige auto's gewoon was waarin je bijna gek werd van het gepiep...

Hoop dat je toch wat aan mijn info hebt,
m.v.g.,
Alfred
Steven

Bericht door Steven »

Of neem je vrouw,vriendin, moeder of schoonmoeder mee.
"kijk uit hier kijk uit daar, rijd niet zo hard, ze flitsen hier hoor"
Amadeus

Bericht door Amadeus »

Ooooh heerlijk is dat.... Ik woon midden in het centrum, met voor de deur betaald parkeren. En dan zie je die aanwijzingen, als manlief probeert in te parkeren. Gelukkig heb ik hier zelf geen last van... Sterker nog, bij de eerste rit in een discovery, moesten 'ie al meteen door een bouwterrein ploegen (en dat zonder nul komma nul off road ervaring).
Amadeus

Bericht door Amadeus »

Eigenlijk maak ik het tot mijn probleem. Ik heb zelf nergens last van, maar het is een beetje lullig als je niet eens merkt als je de trekhaak dwars door een kenetekenplaat gaat. En aan de voorkant een bull-bar...
Ik weet uit eigen ervaring dat het frusterend is als weer eens iemand tegen je auto aan heeft gereden. Laatst nog is een andere auto van mij (peugeot 106) gewoon een half meter naar achteren geduwd, omdat iemand zo nodig erbij in het parkeer moest staan.
Amadeus

Bericht door Amadeus »

Bedankt voor de tip. Ik zal eens langs de dealer rijden, en kijken (luisteren) hoe het in de Freelander werkt.
Alfred

Bericht door Alfred »

In principe zou het natuurlijk nog aardiger zijn als de dealer zo'n zelfde systeem op een Disco had staan. De kans dat dit het geval is (of op een Freelander) lijkt mij echter vrij klein maar je weet natuurlijk nooit.

Lukt het niet bij de dealer en is een ritje naar Gouda overkomelijk voor je, ben je welkom om - voorzichtig ;-) - te proberen.

M.v.g.,
Alfred
Plaats reactie