stuur ombouwen ???
stuur ombouwen ???
Is het mogelijk om een rechts sturende LaRo 88, om te bouwen naar een links sturende ????????
Graag even advies, voor ik een verkeerde aankoop doe.
Bij voorbaat dank,
Ferry (op zoek naar een goede Land Rover 88)
Graag even advies, voor ik een verkeerde aankoop doe.
Bij voorbaat dank,
Ferry (op zoek naar een goede Land Rover 88)
Re: stuur ombouwen ???
Ja, is mogelijk, maar het is wel veel werk. Denk aan:
ander stuurhuis
andere stangen onder aan de swivels
ander dashbord (bij SIII)
steeringrelay (hulpstuurhuis) verplaatsen in chassis, moeilijk als er niet al een gat zit.
andere kachel (SIII) zit namelijk ook verwisseld
stangenspul gas/handrem
andere versnellingspook
andere mudshields onder je spatbord
En dan zie ik vast nog wat kleinigheden over het hoofd. Veel bedrijven vragen ongeveer 500 euro voor een "complete" set die vaak niet eens compleet is, vooral SIII dash bord ligt bij veel handelaren niet op de plank en kan moeilijk te vinden zijn.
Als je de auto nog niet hebt, of niet van plan bent om hem zover te demonteren zou ik gewoon een LHD 88 zoeken.
Groet, Wilberth
ander stuurhuis
andere stangen onder aan de swivels
ander dashbord (bij SIII)
steeringrelay (hulpstuurhuis) verplaatsen in chassis, moeilijk als er niet al een gat zit.
andere kachel (SIII) zit namelijk ook verwisseld
stangenspul gas/handrem
andere versnellingspook
andere mudshields onder je spatbord
En dan zie ik vast nog wat kleinigheden over het hoofd. Veel bedrijven vragen ongeveer 500 euro voor een "complete" set die vaak niet eens compleet is, vooral SIII dash bord ligt bij veel handelaren niet op de plank en kan moeilijk te vinden zijn.
Als je de auto nog niet hebt, of niet van plan bent om hem zover te demonteren zou ik gewoon een LHD 88 zoeken.
Groet, Wilberth
daarnaast zit het stuurhuis vaak muur en muur vast geroest in het chassis, dus moet je er in ieder geval een maand voor uit trekken ( iedere dag goed inspuiten met WD40) in de hoop dat hij er dan uit wil, bij Bowy (Serious IIa) hebben we het hele oude chassis doormidden geslepen. Als het niet om een chassis wissel gaat zoals bij Bowy is dit geen optie!!!
Groetjes jorrit
Groetjes jorrit
Eenvoudigste remedie hiervoor is een tweede (evt 2e hands) stuurhuis monteren en de oude lekker laten zitten waar hij zit.
Echter het nieuwe gat maken kost wel serieus wat las en slijp werk.
Bij mij was het geen probleem om het huis er uit te krijgen, ik heb langer problemen gehad om het vast te krijgen voor de APK
Groet, Wilberth
Echter het nieuwe gat maken kost wel serieus wat las en slijp werk.
Bij mij was het geen probleem om het huis er uit te krijgen, ik heb langer problemen gehad om het vast te krijgen voor de APK
Groet, Wilberth
Heren, bedankt voor de snelle reactie.
Ik weet nu wat wijsheid is............ gewoon door zoeken !!!!!!!!!
Groeten
Ferry
Ik weet nu wat wijsheid is............ gewoon door zoeken !!!!!!!!!
Groeten
Ferry
Hoi ferry, ik weet niet wat voor type landrover je zoekt maar ik heb binnenkort wel een leuke s3 109 met truckcab of gewoon hardtop staan.auto is van 77 kleur camel geel verder origineel.Mocht je interesse hebben dan kun je me altijd mailen.
Groeten Kees
Groeten Kees
bedankt voor de reactie,
het zou een type 88 moeten worden, liefst diesel en 25 jaar oud.
Dan zou de LaRo ook nog in zeer goede staat moeten zijn, Of bestaan die inmiddels al niet meer ????????
Ferry
het zou een type 88 moeten worden, liefst diesel en 25 jaar oud.
Dan zou de LaRo ook nog in zeer goede staat moeten zijn, Of bestaan die inmiddels al niet meer ????????
Ferry
hetgeen ik je aanbied is een laro 109 met benzinemotor bj 77 met nieuwe apk en voorzien van een nieuwe laag camel verf.dus als je interesse hebt hoor ik het wel.