hallo prikkers!
Ik heb een vraag over het vervangen van de bladveren van mijn landrover L.W. ex-leger.
Kan ik deze er gewoon er onderuit halen en de nw er onder, of moet ik de as vast zetten zodat deze in de stand blijft staan.
Want ik ben me aan het bedenken als je de bladveren er onderuit haald zit de as los en je kunt hem alle kanten op bewegen, moet ik dan na het vervangen van de bladveren de wielbasis dan opniew laten uitlijnen.
Of zitten er ergens centreerpunten waar in me aan kan oriënteren.
Zit er verschil tussen li. of re. ik de lengte is me wel duidelijk.
groeten van Fred oet Venlo.
bladveren vervangen
Re: bladveren vervangen
Fred,
om je bladveren te vervangen ga je als volgt te werk
As op assteunen en het chassis ook ondersteunen. Zorg ervoor dat je de spanning opvangt, anders krijg je de bouten van de bladveren er niet uit.
Nieuwe bladveren en nieuwe U-bouten monteer je zonder verdere afstelling. Er is verschil tussen links en rechts.
Check de staat van de bussen, vervang deze als nodig.
Motortje draait prima?
Groet, Arnoud
om je bladveren te vervangen ga je als volgt te werk
As op assteunen en het chassis ook ondersteunen. Zorg ervoor dat je de spanning opvangt, anders krijg je de bouten van de bladveren er niet uit.
Nieuwe bladveren en nieuwe U-bouten monteer je zonder verdere afstelling. Er is verschil tussen links en rechts.
Check de staat van de bussen, vervang deze als nodig.
Motortje draait prima?
Groet, Arnoud
Re: bladveren vervangen
nee mijn motorloopt nog niet maar ik doe eerst even de blad veren vervangen nu kan ik er nog aan alle kanten goed bij vandaar dat ik deze nu even ga doen!
groeten FRED
groeten FRED