veel herrie geratel en niet meer vooruit komen, ik denk dat mijn diff naar de eeuwige olie velden is. Het gebeurde toen ik bij een stoplicht weg trok, ik hoorde de laatste tijd wel eens een 'klonk' geluid bij het schakelen en er zat bijna een kwart omwenteling speling op mijn achter wielen, dus ik denk dat (met aan zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid) m'n diff is overleden. Ik heb m'n free-wheel-hubs ingeschakeld en ben op voor wiel aandrijving naar huis gereden.
Ik ben nu dus op zoek naar iemand die een salisbury achter as over heeft en daar (tegen een redelijke vergoeding) afstand van wil doen. Ik heb het spul nog niet opengehad, voorlopig ook ff geen tijd voor Denken jullie dat het OK is om gewoon de cardan er tussen uit te halen en tot ik een andere as gevonden hab op voor-wiel aandrijving te rijden?
Als je een 88 hebt is dit een mooi moment voor twee RR diffs, heb je geen overdrive meer nodig. Ik heb er twee liggen en die gaan er ooit onder denk ik maar ik twijfel nog steeds. Ik heb een overdrive en het is een benzineblok dus al redelijk snel.
Een diff binnenwerk kost 100 tot 200 euro, je hoeft echt geen as te vervangen.
Maar is het je diff wel ? niet je steekas of aandrijfas-splines of kruiskoppeling, heb je al gekeken.(persoonlijk denk ik inderdaad je diff)
Hoi Fred, nee ik heb nog niet gekeken, beetje koud nu buiten
Arjan, hoe krijg je brand in je as
Ik ga er toch maar ff onder kruipen om de cardan te verwijderen, ik loop natuurlijk anders het risico dat door een verdwaald metaal deeltje de boel vast loopt en ik ook naar een andere bak op zoek mag
nee, ik zou niet door rijden enkel zonder de cardan as, als er een tandwiel in je diff blokkert, kan er nog veel meer kapot gaan. (je steekassen worden namelijk natuurlijk nog wel aangedreven)
ik zou even de 2 steekassen er uit trekken, en kijken of ze allebij nog heel zijn (5 minuten werk)
evt cardan en steekassen verwijderen, en een prop papier in het meenemergat proppen of zo.
Marc kwestie van dop los moer los, 6 boutjes los. Dan meenemer eraf + steekas eruit trekken. Dan steekas los maken van de meenemer (als ie niet met een moer zit dan zit iet met springveertjes (wijst zich vanzelf) dan meenemer er terug op met dop en loopt er ook geen olie meer uit. Dan kun je rustig rondrijden.
Neem aan dat het om een 109 gaat? Zo ja dan heb je zeker een Sals.
Mocht je na het vinden van een nieuwe complete as de steekassen van je oude overhouden dan ben ik geintresseerd. (makkelijk om gehele as te wisselen dan alleen de klok)
Mocht het een rover as zijn. Dan heb ik eventueel nog wel een diff liggen voor niet teveel.