prikkers,
Het gaat ervan komen, ik ga zelf m'n motor wisselen, ik heb een compleet gereviseerd exemplaar gevonden. Dit wordt ongetwijfelt een nieuw sleutel-hoogtepunt met de Land Rover liefhebberij.
Wat zijn nu nog handige dingen om direct mee te vervangen? het blok (3.5 high compression) is compleet met startmotor, waterpomp en dynamo. Mijn inlaatspruitstuk zet ik over
Ik had zelf nog een lijstje gemaakt:
pakking inlaatspruitstuk
pakking oliepomp (voor als ie er onverhoopt nog af moet?)
fan belt
engine mounting rubbers (handig om direct te vernieuwen?)
oil filter (2)
en nog een Y-stuk uitlaat voor een 3.9, aangezien deze uitlaatspruitstukken erop zitten, deze ga'k op maat maken voor m'n (bijna nieuwe) 3.5 uitlaat.
Zijn er nog meer dingen om direct mee te nemen?
DuRRk
RR V8 tik: De Ontgroening
Re: RR V8 tik: De Ontgroening
koelvloeistof, verse olie, kruipolie (want je moet nog je oude motor verwijderen\)
koppeling als-ie toch bijna moet, toplager in vliegwiel
of heb je een automaat?
gr.
peter
of heb je een automaat?
gr.
peter
nou,
de koppeling heb ik net 4 mnd geleden vervangen....dus ik wordt dit jaar lekker door de mosterd gehaald qua onderhoud/tijd en kosten.
Durk
de koppeling heb ik net 4 mnd geleden vervangen....dus ik wordt dit jaar lekker door de mosterd gehaald qua onderhoud/tijd en kosten.
Durk
Hoi Durk,
Succes met de ombouw. Ik zou ook nieuwe slangetjes kopen voor je koelsysteem, dan heb je daar ook naderhand geen problemen meer mee. Als jij efi spruitstukken toepast heb je ook een efi startmotor nodig, anders past e.a. niet. de uitlaat zou zonder veel problemen verder pas gemaakt moeten kunnen worden.
groet Frank
Succes met de ombouw. Ik zou ook nieuwe slangetjes kopen voor je koelsysteem, dan heb je daar ook naderhand geen problemen meer mee. Als jij efi spruitstukken toepast heb je ook een efi startmotor nodig, anders past e.a. niet. de uitlaat zou zonder veel problemen verder pas gemaakt moeten kunnen worden.
groet Frank
He Frank,
er zit een startmotor op die motor, dus dat moet goed komen.
hoe dat technisch zit begrijp ik trouwens niet, hoe heeft dit verband met mekaar?
Die motor heeft ook een 3.9 nokkenas, dus dat zou ook voor meer koppel moeten zorgen.
slangen voor 't koelsysteem zal ik nog even uitzoeken, wat ik allemaal moet hebben. Zal wel Paddocks worden
Durk
er zit een startmotor op die motor, dus dat moet goed komen.
hoe dat technisch zit begrijp ik trouwens niet, hoe heeft dit verband met mekaar?
Die motor heeft ook een 3.9 nokkenas, dus dat zou ook voor meer koppel moeten zorgen.
slangen voor 't koelsysteem zal ik nog even uitzoeken, wat ik allemaal moet hebben. Zal wel Paddocks worden
Durk