invoeren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
kees

invoeren

Bericht door kees »

Heb inmiddels zelf aantal telefoontjes gepleegd omtrend het invoeren van het voertuig. Bij RDW vertellen ze me dat ik een cvo document zou moeten hebben van het voertuig, deze zit niet bij mijn papieren, wie kan me vertellen hoe ik aan dit formulier kan komen, of heeft het zelf ook al eens aangevraagt in duitsland. Het cvo formulier word in duitsland Ubereinstimmungbescheinigung genoemd.

Groeten Kees
Rob (landro.nl)

Re: invoeren

Bericht door Rob (landro.nl) »

hallo Kees,

kijk even op
www.autokopeninhetbuitenland.nl

staat hoe je aan een CVO kunt komen.

groeten,
Rob
kees

Bericht door kees »

Bedankt voor je goede tip, ik ga er meteen maar even werk van maken.

Groeten Kees
Niels

Bericht door Niels »

Kees,

Voor auto's vanaf (ik dacht) 1997 moet je bij invoer een CVO hebben. Hierop staan de Europesetypegoedkeuringscode's (mooi Scrabble woord) voor het type en de variant van de auto.

Let op dat de juiste info op het document staat. De RDW wil een typecode en een variantcode zien. Als die info er niet op staat kan je zo weer naar huis.

Ik heb zelf een aantal jaren geleden een Alfa geimporteerd en had van de duitse verkoper een Uebreinstimmungsbescheinigung gekregen die hij bij de duitse importeur had opgevraagd. Ik wist niet beter dan dat ik daarmee een CVO in handen had. Als ik het me goed herinner stond het de type code er wel op, maar de variantcode niet, dus mijn auto werd niet goed gekeurd.

Fiat Nederland vroeg zo schunnig veel geld voor een CVO (ik dacht rond de 150 Euro) dat ik een beetje ben gaan shoppen. Ik heb o.a. de duitse importeur gebeld, maar die wilde Fiat NL niet beconcureren. Uiteindelijk heb ik bij de TUV in Lelystad de juiste codes in de Fahrzeugbrief laten zetten. Dit koste geloof ik 45 Euro en de RDW "accepteerde" dit na enig aandringen van mijn kant.

In mijn geval ging het op deze manier goed, maar als je een keurmeester treft die zijn werk serieus neemt zal hij het niet accepteren. Ik had weleenswaar de noodzakelijke info op een officieel document staan, maar dat document was geen CVO. Hij had het dus niet hoeven accepteren.

Succes met de invoer.

Groet,

Niels
Plaats reactie