SAM...de vorderingen en frustraties

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Erskine

SAM...de vorderingen en frustraties

Bericht door Erskine »

Beste mede-Prikkers,

Na vorige week zondag lijdzaam als bijrijder meegereden te hebben in Boesman van Robert (nee hoor...het was erg leuk!), moest er maar weer eens aan SAM gewerkt gaan worden. Bij gebrek aan heel veel tijd, hebben we gisteren de hele zondag er aan opgeofferd.

Ik moet zeggen dat ik best wel eens loop te GVD-en als er iets weer eens niet los wil. Of als het simpeler in de defensie boeken omschreven staat, dan dat het werkelijk is. De voetenplaten en versnellingsbaktunnel verwijderen bijvoorbeeld. Met alleen de bevestigingsmiddelen losdraaien (als dat al lukte) was ik er niet. De handrem moest los omdat de voetenplaat er niet langs omhoog kon en bij de versnellingsbaktunnel heb ik de hele kachel moeten demonteren. Ach...het houdt je (letterlijk) van de straat.

Nu wil ik ook de zittingkast los gaan halen, maar ook die bevestigingsmiddelen willen na 24 jaar en diverse schilderbeurten van geen wijken weten. Dat wordt nog een lekker klusje. En het liefst zou ik ook de bak nog eraf lichten omdat ik dan goed bij het chasis kan om dit een Owatrol-beurt te geven. Dit onder het motto van onze Land Rover-goeroe: "Als we dan toch bezig zijn..." Iemand enige tips hieromtrent?

En het blok moet er ook nog uit zodat de krukas eruit gelicht kan worden. Nieuwe spiebaan erin vonken en dan kan de nieuwe krukaspulley erop. Ik moet zeggen dat ik daar best tegen op zie.

MZL,

Erskine, die mentaal even een opkikkertje nodig heeft.
RoadRocket

Re: SAM...de vorderingen en frustraties

Bericht door RoadRocket »

"lijdzaam als bijrijder...."

iemand nog interesse om mee te rijden de volgende keer?....ik heb nog wat ruimte over in Boesman vermoed ik.....

komt goed, komt goed! Als ik zo de footootjes van SAM zie die je gisteren stuurde ben je goed op weg....als je hulp nodig hebt bij het betere til-en-sjouwwerk (blok, zitbak) dan hoor ik het....en als je het ff niet meer ziet zitten; cup-a-soupje! (of we gaan een endje broemen op de twins)

Stukje Nostalgie

Bericht door Stukje Nostalgie »

Ik krijg die voetplaat eruit door de pedalen in te drukken.

Sorry, niet echt mental coachend he .

Ciao Maarten
Erskine

Bericht door Erskine »

Bedankt...ik hou je aanbod in gedachte wat betreft het betere til- en sjouwwerk.

Enne...wat betreft de Twins. Lekker hoor! Lijkt me idd goed om de VTR en TL nog eens de sporen te geven.
Erskine

Bericht door Erskine »

Nee...niet echt mental coaching, maar evengoed toch bedankt. Dat met die pedalen indrukken heb ik ook geprobeerd. Misschien scheelt het dat er bij ons geen standaard voetenplaten meer inzitten. Zijn op maat gemaakte traanplaten die dus precies passen. Je kunt dan geen kant meer op.

Maar ze zijn eruit nu...wat kom je dan trouwens nog ontzetten veel zand tegen zeg! Is dus maar goed dat we hier en daar wat loshalen. Straks een keer goed met de hogedrukspuit er overheen.
Plaats reactie