nou,
Vanochtend hebben we het carter eraf gehad en de motor eens van onderen bekeken. De onderste lagerschalen van de achterste drijfstangen waren prima, hiervan hebben we de speling gemeten, die was binnen de marge in het werkplaatshandboek. De onderste lagerkappen van de krukas zaten zo vast als een huis, zelfs met een halve meter lange ratel was deze niet los te krijgen. We wilden ze perse bekijken, de gewone luchtsleutel kon in één geval uitsluitsel bieden, maar met de achterste lagerkap moest er nog een extra zware luchtsleutel bij komen. De achterste twee hebben we dus bekeken, ze vertonen beide sporen van slijtage, de lagerschaal was van de achterste half-koper gekleurd, en van die daarvoor compleet kopergekleurd, ook waren er ribbeltjes voelbaar als je met de nagel erlangs voelt. Ook de speling is buiten de marge van deze twee lagerschalen.
We konden de nokkenas ook enigszins bekijken, de achterste nokken waren zichtbaar minder goed, ook met slijtagesporen op de nokken.
Al met al lijkt het er toch echt op dat de hele motor eruit- en uit mekaar moet....
nu maar es gaan bedenken wat verstandig is...sloper erbij, of gewoon autootje erbij....
sleutelplezier genoeg de komende tijd in elk geval
DuRRk
mijn v8 tik
Re: mijn v8 tik
ehu andere v8 erin en dan deze reviceren en
houden voor reserve
heb je inelkgeval genoeg onderdelen
sterkte met de klus
groet`n peter109D
houden voor reserve
heb je inelkgeval genoeg onderdelen
sterkte met de klus
groet`n peter109D
Re: mijn v8 tik
Klink alsof er iemand ooit de hoofdlagerkappen te extreem heeft aangezeuld. Lagerkappen vervormd met lagerschade als gevolg?
Hoe is je krukas?
Groet,
Niels
Hoe is je krukas?
Groet,
Niels