We werden vanavond weer in onze drukke werkzaamheden gstoord met het verzoek een Rangerover te komen helpen; deze zou vast staan in een nabij gelegen bos.
Gelukkig was de lokatie zo gevonden, een zandwinningsput midden in de bossen. De bestuurder van deze Range was de zandput in gereden om te kijken hoe diep het water in de put was. Hij had dit gelukkig achteruit rijdend gedaan om te voorkomen dat er water in z'n motor zou komen, maar het water bleek nog altijd diep genoeg om zowel de voorste als achterste kentekenplaat net onder water te hangen. Het zuigende zand had ook een goede grip op de Range.
Toen uit de plas wegrijden niet meer mogelijk was zijn de heren naar huis gegaan om een 2e Range op te halen. Deze bleek niet in staat om de eerste Range uit het water te trekken. Toen toch Bart maar gebeld.
In eerste instantie hebben wij geprobeerd de Range met de lier van "Partner" los te trekken, maar al snel werd "Grondanker" van Appie als 2de lierauto bijgezet. Langzaam kwam de Range uit het zuigende zand los.
We besloten beide heren met hun Ranges naar huis te begeleiden, omdat we toch dezelfde kant op moesten. Gelukkig maar, bleek niet veel later, omdat Range nr 1 er mee ophield. Het euvel was nel ontdekt, de ECU die onder de linker voorstoel lag, had onder water gestaan en de geest geven. Het reanimeren van dt kastje leek even te helpen, maar voor we verder konden hield de auto er weer mee op. ECU overleden dus...(las iemand nog een droge ECU voor een classic Range 3.9 EFI over heeft, dit is het moment om dat te laten weten / MarcoV8 hoeft niet te reageren, hij kan z'n ECU beter zelf bewaren

Zo wordt het nog druk in de werkplaats, met al die Ranges...
Bart, van Partner, die het zonder ECU ook prima doet.