Hoi,
Als ik mijn 2.25 benzine motor start (beetje choke) dan draait de motor stationair zonder problemen.
Als ik een uur of zo gereden heb en de boel is goed opgewarmd dan draait de motor stationair met af en toe een rochel.
Soms dieseld hij ook na maar niet altijd.
Ik stoor mij er verder niet aan maar als ik er wat aan kan doen zou dat leuk zijn.
Iemand een idee?
Gerochel
Re: Gerochel
De mijne dieselt ook na, dat kan vaak geen kwaad. Even gaspedaal intrappen en het is weg. In die tijd zat er nog geen antinadieselsolenoid
op.
Komt doordat hij vrij laat staat stationair in mijn geval.
Gerochel kan ik me niets bij voorstellen. Kan ontsteking of carb zijn. Zou eerst eens de ontsteking nakijken (tijdstip en puntjes) Soms slaat een bobine over als hij heet is (hij heeft dan een breukje ergens wat door warmte uitzetting gaat vervelen. Als je een zenith hebt zal hij wel krom zijn en dan lekt ie valse lucht (meestal tussen carb en vlotterkamer), kan ook soort vapourlock zijn. Kan ook gaslekkage langs gasklepas zijn. Dan wordt het mengsel te arm, de boel wordt te heet, zelfontbranding en nadieselen.
fred101

Komt doordat hij vrij laat staat stationair in mijn geval.
Gerochel kan ik me niets bij voorstellen. Kan ontsteking of carb zijn. Zou eerst eens de ontsteking nakijken (tijdstip en puntjes) Soms slaat een bobine over als hij heet is (hij heeft dan een breukje ergens wat door warmte uitzetting gaat vervelen. Als je een zenith hebt zal hij wel krom zijn en dan lekt ie valse lucht (meestal tussen carb en vlotterkamer), kan ook soort vapourlock zijn. Kan ook gaslekkage langs gasklepas zijn. Dan wordt het mengsel te arm, de boel wordt te heet, zelfontbranding en nadieselen.
fred101
Dat vind ik heeeeel knap, een benzine motor die nadieselt!

Sander Lelieveld
"Snorkel" - 110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a
<a href="[www.runde.nl] src="[www.runde.nl];

Sander Lelieveld
"Snorkel" - 110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a
<a href="[www.runde.nl] src="[www.runde.nl];
Zo noem je dat toch? zo staat het in het werkplaats handboek voor de serie 3.
Ik heb er een weber op zitten, ik heb nog ergens een bobine liggen die zal ik eens proberen.
Ik heb er een weber op zitten, ik heb nog ergens een bobine liggen die zal ik eens proberen.
Na-dieselen kan koolafzetting zijn in je cilinderkop.
Ook het ontstekingstijdstip iets verlaten/vervroegen kan wel
eens helpen.
Suc6
Ed Yellow
Ook het ontstekingstijdstip iets verlaten/vervroegen kan wel
eens helpen.
Suc6
Ed Yellow
dat hebben wij benzinerijders voor op diesels, wij kunnen nadieselen, jullie niet nabenzinene
fred101
fred101