Nog een: een elektrische..

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gert

Nog een: een elektrische..

Bericht door Gert »

Wie o wie heeft er een antwoord.
Mijn 110 2,5td heeft sinds zijn herbouw met militaire kabelboom een "leuk" fenomeen. Na enige kilometers gereden te hebben begint er een relais (gemonteerd aan de bulkhead boven de stuurkolom) te klapperen. Het is een ritmisch klapperen zonder enig zichtbaar gevolg. Het lijkt erop dat als mijn accu opgeladen is dit verschijnsel optreedt. Dit "probleem" is ontstaan na het inbouwen van een militaire (2,5 diesel) kabelboom. Het belasten van de accu/dynamo doet het klapperen tijdelijk stoppen. Enig idee.

Tweede vraag: waarom geeft mijn voorgloei lampje op het dashboard niet aan wanneer er lang genoeg voorgegloeit is? Dit blijft branden zolang ik de sleutel in de voorgloei stand houdt. Hoe lang is "normaal" gloeien?

Graag jullie reaktie...

Gert
chris

Re: Nog een: een elektrische..

Bericht door chris »

Dat schakelend relais kan ik niet plaatsen, ik weet wel dat, als de accu van mijn 2,5 na 110 leeg is, je bij het starten ook een relais hoort tikken.

Dat voorgloeilampje hoort volgens mij zo. Je moet zelf iets van 20sec tellen en dan doorstarten. Voor zover ik weet is dat bij alle Series/defenders zo.

gr. Chris
Louis

Re: Nog een: een elektrische..

Bericht door Louis »

Voorgloeien van een serie stamt nog uit de tijd dat een chauffeur nog tot 10 kon tellen. In dit geval moest dat dus 2 keer gebeuren. Hikken van een relais is vaak oorzaak slecht of vuil kontakt.
grt Louis
Plaats reactie