electrische Vacuumpomp?
electrische Vacuumpomp?
bestaat er een electrische Vacuumpomp? want op mijn toyotablok zit geen vlinderklep die vacuum kan creeeren en ik heb wel een mechanische maar ik kan geen plek vinden waar ik deze kwijt kan, nu dacht ik dat als je een electrische compressor hebt voor Bv een luchthoorn zou er toch ook een vacuumpomp moeten bestaan?
heeft iemand hier ervaring mee?
gr menno
heeft iemand hier ervaring mee?
gr menno
Re: electrische Vacuumpomp?
Ja, die bestaan, zoek eens goed in 't archief
Er bestaan ook dynamo's die aan de achterkant een vacuumpomp hebben, bijv uit Hyundai-bussen. Staat ook in 't archief..
gr, CamperChris
www.opwielen.nl
Er bestaan ook dynamo's die aan de achterkant een vacuumpomp hebben, bijv uit Hyundai-bussen. Staat ook in 't archief..
gr, CamperChris
www.opwielen.nl
Zo eentje heb ik er dus in en Jo gebruikte er ook zo een.
Die van mij komt van het laatste model V40 diesel.
Dennis B.
Die van mij komt van het laatste model V40 diesel.
Dennis B.
en wat kost z`n ding?
bij de volvo en of bij jouw JO
bij de volvo en of bij jouw JO
En nu nog eentje op 24V graag......
Groet, Jan F.
"The Real 90"
Groet, Jan F.
"The Real 90"
kijk maar op landrover.paginaMarkt.nl en dan zoeken meel adres staat er bij. Ga 16oct naar maasvlakte.
jo
jo
Kan iemand een plaatje posten van zo'n ding. Ben van het weekend op zoek geweest naar een peugeot of citroen vacuumpomp bij sloperij Rutte in Velserbroek maar om de een of andere reden hebben ze die nooit. Die jongen kwam wel aan zetten met iets electrisch maar dat leek me eerder een pompje voor iets anders en heb hem dus maar niet gekocht. Als ik nu weet hoe zo iets er uit moet zien.
Ik wist niet dat ze het ook electrisch deden. Heeft wel het voordeel dat je ook remvacuum hebt als je onverhoopt gesleept moet worden en de motor niet loopt.
Bij Rutte stond overigens een series 2 of 2a (weet het verschil nooit) 109 pick up uitvoering met een dieselmotor. De motor stond al lang zonder verstuivers dus waarschijnlijk roestig van binnen en onderzijde auto ook roestig. Er zit een losse hardtop bij met raampjes.
Wie gaat hem redden?
Arnold.
Als het goed is zit er achterop je dynamo een vacuumpomp, bij mijn blok (zelfde als die van jouw) is dit wel het geval. Je kan hierop het remsysteem aansluiten.
Groeten Henk
ps. Ik wil graag mijn startmotor terug dus geef effe een belletje of een mailtje
Groeten Henk
ps. Ik wil graag mijn startmotor terug dus geef effe een belletje of een mailtje
Bij de Volvodealer kost hij rond de €250,-.
Hier vindt je het Volvo partnr.:
[prikarchief.prikpagina.nl]
Dennis B.
Hier vindt je het Volvo partnr.:
[prikarchief.prikpagina.nl]
Dennis B.
Voor zaterdag gaat dat niet meer lukken het ophalen dus komt het wel als je weer terug bent uit Afrika. Heb je gecheckt of bij jouw dynamo er ook een vacuum pomp opzit? Hoort standaard te zijn bij de 3B motoren.
Groeten Henk
Groeten Henk