veel vragen over een 90 diesel '85
veel vragen over een 90 diesel '85
Hoe kan ik zien wat voor versnellingsbak ik heb en kan ik die
zelf reviseren en past er ook een bak in van een recente defender ?
wat is ongeveer de prijs van een 90 chassis, en als ik die uit engeland
haal, wat kost het dan ongeveer heeft iemand daar ervaring mee ?
En de assen hoeveel speling mag er op zitten ? wat kan ik daar aan doen ? of beter assen zoeken van een recente schade wagen? past dat?
Er zitten nu deuren in met een verzonken handel, en kunnen er zo deuren
ingezet worden van het drukknop type ? of moet dan ook het slotgedeelte
dat op de binnenstijl zit vervangen worden ?
Heeft iemand verder nog tips of punten waar ik op moet letten bij't opknappen
van de 90 uit '85
zelf reviseren en past er ook een bak in van een recente defender ?
wat is ongeveer de prijs van een 90 chassis, en als ik die uit engeland
haal, wat kost het dan ongeveer heeft iemand daar ervaring mee ?
En de assen hoeveel speling mag er op zitten ? wat kan ik daar aan doen ? of beter assen zoeken van een recente schade wagen? past dat?
Er zitten nu deuren in met een verzonken handel, en kunnen er zo deuren
ingezet worden van het drukknop type ? of moet dan ook het slotgedeelte
dat op de binnenstijl zit vervangen worden ?
Heeft iemand verder nog tips of punten waar ik op moet letten bij't opknappen
van de 90 uit '85
Re: veel vragen over een 90 diesel '85
Als je geen V8 hebt dan is jouw versnellingsbak een LT77. Deze bakken zijn zonder specifieke kennis niet duurzaam te reviseren. De recentere bakken hebben een ander koppelingshuis, waardoor ze niet zondermeer op de pre-300TDI blokken passen.
Voor €1550,- ex heb je een gegalvaniseerd chassis voor de deur thuisbezorgd staan.
Als je de cardanassen bedoelt dan mag daar maximaal 0,1mm radiale speling op de splines zijn en de kruisstukken mogen helemaal geen speling hebben. Als de splines nog goed zijn, maar alleen de kruisstukken speling vertonen dan zijn die eenvoudig te vervangen.
De deuren zijn op zich uitwisselbaar, maar voor zover ik weet zijn de slotvangers verschillend en zouden dus ook gewisselt moeten worden.
Dennis B
Voor €1550,- ex heb je een gegalvaniseerd chassis voor de deur thuisbezorgd staan.
Als je de cardanassen bedoelt dan mag daar maximaal 0,1mm radiale speling op de splines zijn en de kruisstukken mogen helemaal geen speling hebben. Als de splines nog goed zijn, maar alleen de kruisstukken speling vertonen dan zijn die eenvoudig te vervangen.
De deuren zijn op zich uitwisselbaar, maar voor zover ik weet zijn de slotvangers verschillend en zouden dus ook gewisselt moeten worden.
Dennis B
o.k , ik bedoel eigenlijk de assen ( waar de wielen aan zitten ) wat kan / moet
ik daar aan opknappen en hoeveel speling mag er op de aandrijf vlens zitten ?
en wat / waar moet ik op letten bij't opknappen ervan.
ik daar aan opknappen en hoeveel speling mag er op de aandrijf vlens zitten ?
en wat / waar moet ik op letten bij't opknappen ervan.
Zolang de splines van de steekassen en aandrijfflensen niet te erg zijn ingeslagen dan kun je ze hergebruiken. De wiellagers kun je controleren en van nieuw vet voorzien en de keerringen van de naven en differentieels preventief vervangen (let ook goed op de toestand van de loopvlakken waarover de keerringen lopen).
Dennis B.
Dennis B.
Hallo Douwe,
Ik kan aanbevelen dat je eens gaat praten met Hendrik Swane, als je dat al niet gedaan hebt. Ik heb - met mijn eigen 90 - een van zijn cursussen gevolgd. Heel nuttig en niet duur. Jij hebt zo veel vragen dat ik eigenlijk zeker weet dat je je voordeel met zijn praktische opleidingen zult doen. Kijk op www.swane.nl
Groet,
Rob
Ik kan aanbevelen dat je eens gaat praten met Hendrik Swane, als je dat al niet gedaan hebt. Ik heb - met mijn eigen 90 - een van zijn cursussen gevolgd. Heel nuttig en niet duur. Jij hebt zo veel vragen dat ik eigenlijk zeker weet dat je je voordeel met zijn praktische opleidingen zult doen. Kijk op www.swane.nl
Groet,
Rob
ik ben nog vergeten te vragen of alle binnen spatborden van gegalvaniseerd
plaat zijn of zijn er ook van kunstof te krijgen ??
plaat zijn of zijn er ook van kunstof te krijgen ??
die zijn van aluminium,
alleen het schutbord is van staal (niet gegalvaniseerd)
alleen het schutbord is van staal (niet gegalvaniseerd)
> die zijn van aluminium,
> alleen het schutbord is van staal (niet gegalvaniseerd)
Njet, binnenspatborden van de voor spatborden zijn van gegalvaniseerd staal, dat moet er ook wel 30 jaar tegen kunnen.
Groetjes,
Huub
Maar zijn alle binnen spatborden van staal of zijn er ook andere ?