brandstof pomp

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
weedking

brandstof pomp

Bericht door weedking »

hallo ik heb een landrover 109 uit het leger hij heeft nu een jaar stil gestaan nu wou ik hem starten maar dat ging niet ik heb de verstuiver leidingen los gemaakt en er komt geen olie uit ik heb hem ontlucht op filter en pomp ik denk zelf dat de stop knop blijft hangen kan dat en kan ik dat makelijk los pakken alvast bedankt voor de hulp
Stukje Nostalgie

Re: brandstof pomp

Bericht door Stukje Nostalgie »

Je bedoelt waarschijnlijk de solenoid. Deze kun je doormeten met een multimeter. Wanneer deze wordt geschakeld door het contact zouden de grote polen hiervan onderling verbinding moeten maken.
Durf alleen niet te zeggen dat dit het probleem is, heb weinig verstand van diesels.

Ciao Maarten

Ps. ontspannen naam
weedking

Bericht door weedking »

nou denk het niet want die ik heb heeft een gewone stop kknop met een kabel dus hij stopt niet als je het kontact uit zet maar bedankt in ieder geval
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Zit die trekveer nog op de pomp, want zonder die veer doet hij het niet. Het klepje gaat dan net niet ver genoeg open.

Dennis B.
MY-65

Bericht door MY-65 »

Heb je hem ook ontlucht op de bovenste aansluiting op de brandstofpomp??
Had de mijne ontlucht "volgens het boekje" maar starten ho maar.
Ontlucht op de bovenste aansluiting, starten en lopen.........

Groetjes,
Martin.
andre k

Bericht door andre k »

Als ik op mijn werk een solenoid moet controleren of de spoel wel bekrachtigd word hou ik een stukje ijzer op de kop van de spoel Deze moet dan magnetisch zijn. Dit houd echter nog niet in dat het klepje wel open gaat (kun je alleen maar contoleren door de leiding aan de uitgang los te halen.
Robert 109 s3 2.25d ex. def.

Bericht door Robert 109 s3 2.25d ex. def. »

Als een pomp lang stil staat gaan de fiber schotjes wel eens vast zitten waardoor hij geen opbrengst meer heeft. Reviseren is dan de enige optie. Ik heb eventueel wel een ruilpomp voor je.

Groet Robert.
Plaats reactie