koppeling lightweight 88
koppeling lightweight 88
hoi
Mijn koppeling doet het niet meer nus denk ik dat er verkeerde olie in zit daar de olie ook helemaal zwart is, het lijkt wel of de manchetten zijn opgevreten.
Nu is mijn vraag wat voor olie hoort er in???????
Zit nu gewoon remvloeistof in dot 4
pieter
Mijn koppeling doet het niet meer nus denk ik dat er verkeerde olie in zit daar de olie ook helemaal zwart is, het lijkt wel of de manchetten zijn opgevreten.
Nu is mijn vraag wat voor olie hoort er in???????
Zit nu gewoon remvloeistof in dot 4
pieter
Re: koppeling lightweight 88
Hallo Pieter
Dot 4 vreet inderdaat al je rubbers kapot ,als je alles weer schoon hebt en alle rubbers vervangen of nieuwe ciliders gemonteerd hebt dan alleen dot 3 remolie gebruiken dan blijft alles langer heel
Met vriendelijke groet Klaas
Dot 4 vreet inderdaat al je rubbers kapot ,als je alles weer schoon hebt en alle rubbers vervangen of nieuwe ciliders gemonteerd hebt dan alleen dot 3 remolie gebruiken dan blijft alles langer heel
Met vriendelijke groet Klaas
hoi arjan
Zit er dan zoveel verschil in dot 3 en 4?????
Is er nog een alternatief met een ander soort olie bv hydroliek olie???
pieter
Zit er dan zoveel verschil in dot 3 en 4?????
Is er nog een alternatief met een ander soort olie bv hydroliek olie???
pieter
Er zit bijna geen verschil tussen dot3 en dot4, zijn beide goed te gebruiken als koppelingsvloeistof.
Alleen geen dot5 gebruiken.
En dat de vloeistof in de loop der tijd zwart wordt kan kloppen, is stijtage van de rubbers.
Rubbers hebben natuurlijk ook niet het eeuwige leven.
Frans Bonnes
Alleen geen dot5 gebruiken.
En dat de vloeistof in de loop der tijd zwart wordt kan kloppen, is stijtage van de rubbers.
Rubbers hebben natuurlijk ook niet het eeuwige leven.
Frans Bonnes
remvloeistof word ook donkerder naarmate er meer vocht in komt
groeten joris LW
Hoi
Zit er nu wel of geen verschil in dot 3 of 4 want mijn rubbers zitten er namelijk nog geen jaar in en de olie die er uit komt is gitzwart?????
Moet er trouwens beslist remvloeistof in of mag er ook wat anders in ???????
Heb het spul nog niet uitelkaar maar vermoet dat alles is opgevreten.
pieter
Zit er nu wel of geen verschil in dot 3 of 4 want mijn rubbers zitten er namelijk nog geen jaar in en de olie die er uit komt is gitzwart?????
Moet er trouwens beslist remvloeistof in of mag er ook wat anders in ???????
Heb het spul nog niet uitelkaar maar vermoet dat alles is opgevreten.
pieter
Er zit verschil tussen DOT3 en DOT4, de laatste is wat agressiever als de eerste als gevolg van de extra kookpunt verhogende dopes. Bij een aantal "goedkope" immitatie cilinders worden rubbersoorten gebruikt van inferieure kwaliteit die absoluut niet tegen DOT4 bestand zijn.
Koop in het vervolg alleen nog maar Lucas Girling cilinders en je bent van beide problemen verlost. Deze cilinders zijn namelijk wel bestand tegen DOT4 en gaan bij normaal gebruik en juiste montage minstens een jaar of 10 mee.
Gebruik nooit andere vloeistoffen als remvloeistof voor deze cilinders.
Dennis B.
Koop in het vervolg alleen nog maar Lucas Girling cilinders en je bent van beide problemen verlost. Deze cilinders zijn namelijk wel bestand tegen DOT4 en gaan bij normaal gebruik en juiste montage minstens een jaar of 10 mee.
Gebruik nooit andere vloeistoffen als remvloeistof voor deze cilinders.
Dennis B.