Hulp gevr. bedrading kachel lightweight
Hulp gevr. bedrading kachel lightweight
Hoi allemaal,
Ik ben bezig met het inbouwen van de kachel in een lightweight. Nu ben ik zo dom geweest om voor het uitelkaar halen de bedrading van de schakelar niet op te schrijven (in tegenstelling wat ik anders wel altijd doe).
Uit de kachel+ventilator komen 3 draden (Bruin,Groen en Wit). De witte draad wordt (zover ik nog weet). Acher aan een schroef op het dashboard bevestigd (achter de meters).
De schakelaar van de kachel heeft 4 aansluitpolen 1 boven (iets lager) 2 in het midden (iets hoger ) en 1 onder (iets lager). 1 groene draad uit het dashboard en de bruine en groene draad van de kachel komen hier samen. Zou iemand even willen kijken hoe dit bij zijn of haar lightweight is aangesloten?
De kachel schakelaar heeft 3 standen. Volgens de schema's in de echoleon boeken kan de ventilator van de kachel alleen aan of uit geschakeld worden. Weet iemand waardoor dit verschil veroorzaakt wordt? Ik had altijd al het idee dat de middenstand niet werkte. Weet iemand hier meer van?
Groeten,
Marchel
Ik ben bezig met het inbouwen van de kachel in een lightweight. Nu ben ik zo dom geweest om voor het uitelkaar halen de bedrading van de schakelar niet op te schrijven (in tegenstelling wat ik anders wel altijd doe).
Uit de kachel+ventilator komen 3 draden (Bruin,Groen en Wit). De witte draad wordt (zover ik nog weet). Acher aan een schroef op het dashboard bevestigd (achter de meters).
De schakelaar van de kachel heeft 4 aansluitpolen 1 boven (iets lager) 2 in het midden (iets hoger ) en 1 onder (iets lager). 1 groene draad uit het dashboard en de bruine en groene draad van de kachel komen hier samen. Zou iemand even willen kijken hoe dit bij zijn of haar lightweight is aangesloten?
De kachel schakelaar heeft 3 standen. Volgens de schema's in de echoleon boeken kan de ventilator van de kachel alleen aan of uit geschakeld worden. Weet iemand waardoor dit verschil veroorzaakt wordt? Ik had altijd al het idee dat de middenstand niet werkte. Weet iemand hier meer van?
Groeten,
Marchel
Re: Hulp gevr. bedrading kachel lightweight
Mijn schakelaar heeft maar 2 polen.
In mijn geval zit groen boven en bruin beneden.
Kan je eventueel een foto mailen.
Suc6
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
In mijn geval zit groen boven en bruin beneden.
Kan je eventueel een foto mailen.
Suc6
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Hulp gevr. bedrading kachel lightweight
Hoi Martijn,
Bedankt voro de snelle reactie. De foto lijkt mij op dit moment geen toevoeging maar wel raar dat er verschillende schakelaars zijn. Er zit trouwens nog een 2e schakelaar die identiek gelijk is in het dashboard (waar was dat ding ook al weer voor). Deze 2e schakelaar heeft wel 2 standen maar mijn kachel schakelaar heeft echt 3 standen.
Hoeveel kabels komer dan uit jouw kachel? Als het er ook 3 zijn waar zijn die dan alle 3 op aangesloten?
Groeten,
Marchel
Bedankt voro de snelle reactie. De foto lijkt mij op dit moment geen toevoeging maar wel raar dat er verschillende schakelaars zijn. Er zit trouwens nog een 2e schakelaar die identiek gelijk is in het dashboard (waar was dat ding ook al weer voor). Deze 2e schakelaar heeft wel 2 standen maar mijn kachel schakelaar heeft echt 3 standen.
Hoeveel kabels komer dan uit jouw kachel? Als het er ook 3 zijn waar zijn die dan alle 3 op aangesloten?
Groeten,
Marchel
Re: Hulp gevr. bedrading kachel lightweight
Hoi Marchel,
Uit mijn "kachel" komen 3 draden.
Draadje 1 is wit : En heeft een ringaansluiting deze zat verbonden met een draaimoer op een tapeinde.
Draadje 2 is bruin : heeft een platte connector en zat onderaan de schakelaar.
Draadje 3 is groen : heeft een platte connector en zat bovenaan de schakelaar.
Voor zover ik weet heeft mijn kachel 3 standen.
De eerste is uit, de tweede is een beetje , en de 3e is"warm".
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Uit mijn "kachel" komen 3 draden.
Draadje 1 is wit : En heeft een ringaansluiting deze zat verbonden met een draaimoer op een tapeinde.
Draadje 2 is bruin : heeft een platte connector en zat onderaan de schakelaar.
Draadje 3 is groen : heeft een platte connector en zat bovenaan de schakelaar.
Voor zover ik weet heeft mijn kachel 3 standen.
De eerste is uit, de tweede is een beetje , en de 3e is"warm".
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Hulp gevr. bedrading kachel lightweight
Marchel,
De Smith Heather zoals die in de laatste series IIa en in de Lightweights is gemonteerd heeft een driestandenschakelaar.
Zoals Martijn al zei: uit, halve kracht en volle kracht.
De witte draad is de massa, de groene en de bruine beiden stroom polen de op elk van de stekers van de schakelaar komen.
Je zult even uit moeten proberen op welke pool welke draad komt dmv aansluiten en aanzetten.
Voorzever ik het uit mijn hoofd weet is groen voor halve kracht en bruin voor voluit.
Succes,
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
De Smith Heather zoals die in de laatste series IIa en in de Lightweights is gemonteerd heeft een driestandenschakelaar.
Zoals Martijn al zei: uit, halve kracht en volle kracht.
De witte draad is de massa, de groene en de bruine beiden stroom polen de op elk van de stekers van de schakelaar komen.
Je zult even uit moeten proberen op welke pool welke draad komt dmv aansluiten en aanzetten.
Voorzever ik het uit mijn hoofd weet is groen voor halve kracht en bruin voor voluit.
Succes,
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Bedankt voor de reacties
Hoi Aad en Martijn,
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal jullie advies gaan uitvoeren.
Groeten,
Marchel
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal jullie advies gaan uitvoeren.
Groeten,
Marchel
Re: Bedankt voor de reacties
Is het nog gelukt met je kachel Marchel?
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Bedankt voor de reacties
Hoi Martijn,
Ik ben afgelopen week verschillende avonden onderdelen aan het spuiten geweest (verwarmde schuur). Ik ben er dus nog niet aan toegekomen. Morgen wordt weer een slueteldag. De achterkant komt weer op de LARO. Als het werkt stuur ik wel even een e-mail
Groeten,
Marchel
Ik ben afgelopen week verschillende avonden onderdelen aan het spuiten geweest (verwarmde schuur). Ik ben er dus nog niet aan toegekomen. Morgen wordt weer een slueteldag. De achterkant komt weer op de LARO. Als het werkt stuur ik wel even een e-mail
Groeten,
Marchel