Verdamper

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Theo

Verdamper

Bericht door Theo »

Ik ben in het bezit van een Range Rover 3.5 v8.
Al enige malen heb ik gehad dat tijdens het rijden in het terrein de motor zo maar afslaat, kan dit liggen aan de opstelling van de verdamper.
De opstelling van de verdamper is in de breedte van de auto is dit een goede opstelling of moet de verdamper in de lengte richting van de auto staan.

Bij voorbaat dank,

Theo
Serious IIa

Re:In ieder geval niet de verdamper

Bericht door Serious IIa »

Hoi Theo,

Volgens mij maakt het niets uit hoe je je verdamper heb gemonteerd, uieindelijk wordt het water er doorheen gepompt door je waterpomp en wardt het gas als het goed is aangezogen door de onderdruk in je carb......

Dus dat kan niet het probleem zijn.... Welk klote want wat is het dan wel?? Misschien kun je nog wat meer details geven???

Groetjes Bowy
Theo

Bericht door Theo »

Tussen de 2000 en 3000 toeren stotterd de motor.
Dit gebeurd dan zowel in het terrein als op de weg.
Net of het vermogen weg valt van de auto.
Wouter

Bericht door Wouter »

voor zover ik weet maakt het wel uit hoe de verdamper is gemonteerd: hij moet in de lengterichting. Als je hem in de breedterichting monteert verstoren krachten tijdens remmen (en optrekken?) de gasregeling, omdat die krachten inwerken op het membraam en alle piefjes die in de verdamper zitten.

Wouter

Serious IIa schreef:
>
> Hoi Theo,
>
> Volgens mij maakt het niets uit hoe je je verdamper heb
> gemonteerd, uieindelijk wordt het water er doorheen gepompt
> door je waterpomp en wardt het gas als het goed is aangezogen
> door de onderdruk in je carb......
Dennis101

Re: Verdamper

Bericht door Dennis101 »

Je zou kunnen kijken of de membranen in de carburateurs nog heel zijn, de zuigers van de Strombergs nog goed lopen, en er nog genoeg demperolie in zit.
Ondanks dat je op gas rijdt moet dit bij CV type carburateurs wel goed werken, anders kom je lucht tekort.
Bij gewone valstroom Zeniths, en Webers heb je alleen met de gasklep te maken.
De olie controleer je door de zwarte doppen op de carbs los te draaien, vullen tot 6mm onder de holle asrand (sea 20).
En de membranen contoleer je door de vier schroeven op het bovendeksel los te draaien, en het deksel te verwijderen.
Als je de zuigers weer terugplaatst er wel goed op letten dat je het lipje van het membraan weer in de uitsparing plaatst, anders heb je een RR 4 cylinder, en dat rijdt echt niet.

Dennis B
wilberth

Bericht door wilberth »

Bij terrein rijden wordt ik toch het meest van links naar rechts gesmeten, voor LR is de opstelling haaks op de gebruikelijke dus misschien wel beter, maar het probleem zit daar niet in.
Hoe goed is je ontsteking e.d.

Als je het probleem op benzine ook hebt dan kun je het hele gas verhaal al uitsluiten, dus ik zou zeggen investeer eens en probeer het op benzine.

groet, Wilberth
Plaats reactie